Майбутнє цифрового ТБ (укр.)

0
534 views

Про те, коли і як це станеться, та про переваги цифрового телебачення над звичайним розповідає президент провідного телекомунікаційного провайдера Києва компанії “Воля” Сергій Бойко.

– Пане Сергію, коли вперше кияни мали змогу познайомитися з цифровим телебаченням, які програми були запропоновані тоді й чим сьогодні можете здивувати своїх потенційних клієнтів?

– Уперше цифрові пакети телебачення “Воля Преміум ТВ” були запропоновані абонентам компанії “Воля” наприкінці 2002 року. Тоді було два основні пакети і два преміальні. Всього – 30 програм. Вартість мінімального базового пакета становила 8 у.о. (38 гривень) на місяць, а максимальний набір зі всіх пакетів коштував 17 у.о. ( 88 гривень). Вартість обладнання, потрібного для отримання послуг цифрового телебачення, коштувала понад 200 у.о. (1000 гривень).

Сьогодні у нас не 4, а 8 варіантів вибору пакетів. Базовий пакет – “Україна і світ” складається із 37 кращих світових і українських програм + весь соціальний пакет, який вже майже повністю дублюється в цифровому вираженні. Його ціна майже у чотири рази нижча, ніж, наприклад, базовий пакет у будь-якого супутникового оператора.

Ціна пакета “Україна і світ” усього 5,5 у.о. (27 грн. 90 коп), а у супутникових операторів ціна базових пакетів – від 25 у.о., до того ж, за переліком програм пакети практично не відрізняються.

Розширений базовий пакет – “Всесвіт” складається вже із 57 програм і коштує близько 10 у.о. (49 грн. 90 коп.) на місяць (для порівняння: у НТВ + розширений пакет коштує близько 35 у.о. – тобто 176 гривень). Крім того, абоненти пакета “Всесвіт” можуть слухати ще 24 стереоаудіоканали, на яких 24 години на добу звучить музика різних жанрів та напрямів, без рекламних вставок.

Додатково до кожного основного пакета можна передплатити пакети “Спорт” чи “Кіно”. Загальна кількість програм сягнула 70 і продовжує майже щомісяця зростати, хоча ціни залишаються незмінними. Та ми не зупиняємося на досягнутому і готуємося до введення нових пакетів, вивчаємо потреби ринку.

У свою чергу вартість обладнання при підключенні за рахунок дотацій зменшилася до 79 у.о. (399 грн). До речі, можу порадити нашим потенційним клієнтам саме зараз скористатися нагодою придбання цифрового обладнання, вартість якого відчутно дотує наша компанія. З моменту повного переходу на цифрову трансляцію ми перестанемо його дотувати, і обладнання реалізовуватимемо тільки через торговельні мережі. Відповідно ми не зможемо робити дотації та впливати на ціну.

– Нині ви проводите акцію “Спробуй за одну гривню” – це досить привабливо. Розкажіть про це докладніше.

Компанія “Воля” перед початком нового осіннього сезону пропонує киянам унікальну можливість стати учасниками акції: купуючи цифровий декодер, клієнт зможе стати власником повного пакета послуги “Воля Преміум ТВ” – (Всесвіт +Кіно+Спорт, тобто 70 цифрових телепрограм і 24 стереорадіопрограми) протягом одного місяця за спеціальною ціною – 1 грн. Крім того, послуга штатного підключення буде доступна також за спеціальною ціною – 1 грн.(за умови укладання додаткової угоди). Якщо абонент, який придбав цифровий кабельний декодер під час дії акції “Спробуй за одну гривню”, захоче відмовитися від послуги, він може повернути обладнання в товарному вигляді й одержати свої гроші за нього у повному обсязі. Зробити це можна протягом перших 30 днів з моменту підключення. У цей же проміжок часу можна й визначитися з найцікавішим для вас і вашої родини пакетом програм. Стати учасником акції можна тільки до 31 серпня цього року.

Із липня 2005 року ми пропонуємо своїм клієнтам на вибір придбати декодери різних виробників: доступніший за ціною південнокорейський “Каон”, дорожчий – торговельної марки “Самсунг”. Також запровадили послугу “під ключ”, тобто можна придбати обладнання, картку доступу-підключення і передплату водночас. Крім зручності підключення та економічної вигоди, така послуга може бути чудовим подарунком. Існують також знижки на підключення послуги “Воля Бродбенд”. Наші “літні пропозиції” вважаємо найвдалішими на ринку Інтернет-послуг Києва.

– Коли “Воля” пропонуватиме не тільки телепрограми й Інтернет, а також відео на замовлення, охорону житла та інші послуги?

– Наша компанія спирається на маркетингові дослідження споживчого попиту. Тому, з одного боку, готуємося до повного спектра мультимедійних послуг (в якому цифрове телебачення і Інтернет – лише перший крок до інтерактивного телебачення): близької і далекої телефонії, домашні охоронні системи, бізнес через Інтернет, відео на замовлення та багато іншого. Але рівень потреб цього ринку та рівень забезпечення його ще занадто низький. Я вже не кажу про сприяння державної та муніципальної влади. Нам, компанії-лідеру на цьому ринку, доводиться витрачати власні кошти на розвиток всього ринку, хоча ми з величезним задоволенням витрачали б їх на людські та матеріальні ресурси, на вдосконалення технології сервісу.

Отже, реально оцінюючи темпи розвитку ринку, вважаємо, що у 2007 – 2008 роках зможемо запропонувати нові послуги.

– Коли, на вашу думку, Київ стане цифровою столицею України?

– Нашу програму переходу на цифрову технологію було розраховано на три роки. Один рік уже минув. Цьогорік ми плануємо до чинних пакетів додати нові програми, аби ще більше зацікавити своїх потенційних клієнтів. До кінця наступного року з’явиться цифровий пакет “Україна”, де будуть усі українські телеканали, які нині складають соціальний аналоговий пакет. Він розрахований на тих, хто дивиться тільки вітчизняне телебачення. При цьому всі користувачі отримуватимуть високоякісне зображення. Вартість його буде не дорожчою, ніж за пакет “Україна” в аналоговому форматі , тобто 18 гривень. Це й буде остаточний етап переходу: наші абоненти зможуть дивитися обраний для себе пакет, але уже в цифровому, тобто набагато вищої якості зображенні. Тоді Київ і стане цифровою столицею України.

– При переході на цифрову технологію чи буде враховано побажання тих киян, які не захочуть нею скористатися?

– Ми нікого не примушуємо користуватися хоч би якою послугою нашої компанії. За нашими дослідженнями, користувачу не цікаво, які технології використовуються при наданні послуги. Головне, аби звук, зображення були якісними, а перелік програм різноманітним. Споживач сприймає пакет телевізійних програм як кінцевий продукт.

Саме тому ми вводитимемо цифровий пакет “Україна” для тих, хто мало цікавиться новинами, фільмами, музикою з усіх куточків світу, а хоче мати набір програм тільки вітчизняних телекомпаній за щонайменшу ціну. Слід зазначити, що це, звісно, буде значно кращої якості зображення, ніж у застарілому форматі.

Вважаю, що й читачі газети такої ж думки. Якщо провайдер застосовує новітні технології для надання послуг і при цьому поліпшує якість прийняття програм, то не може бути й мови про невдоволених. На мою думку, всі тільки виграють від такого переходу.

– Які програми та пакети цифрового телебачення користуються найбільшою популярністю?

– Найпопулярнішим лишається пакет “Україна і світ”, до якого входить 37 програм разом із пакетом “Кіно”, який має програми: “Наше кіно”, “Дитячий світ”, “Телеклуб”, “ТВ-XXI”, “Російський ілюзіон”, “ТV 1000”. Досить стрімко набирає популярності додатковий до основних пакет “Спорт”, який ми комплектували у квітні цього року. Це одна з найвдаліших пропозицій, яка дуже подобається нашим передплатникам. Це такі програми: “Полювання і риболовля”, “Drive”, “Eurosport 2”, “ESPN Classic Sport”, “Motors TV”.

– Люди продовжують скаржитися на неякісний прийом програм звичайного телебачення. Чи буде він кращим на цифровому?

– Про те, що в ефірі деяких районів міста відбуваються інтенсивні магнітні коливання, ми говорили неодноразово. Це й може спричиняти перешкоди для прийняття сигналу. Не менш проблемним для існування кабельних мереж є електромагнітне випромінювання всередині квартир, мікрохвильові печі, радіотелефони, мобільні телефони та інше. Все це досить істотно впливає на якість зображення голубого екрана.

При відмові від застарілих аналогових технологій і переході на сучасні – цифрові – якість зображення значно поліпшиться, бо фактично при цифровому форматі сигналу на нього не можуть впливати зовнішні перешкоди. Якість “картинки” буде такою самою, як у студії телекомпанії (самого каналу).

– Чи буде збільшено плату за користування послугами цифрового телебачення і на скільки?

– На ціни впливають зовнішні чинники – наприклад, курс гривні (сплата за права телекомпаніям як російським, так і європейським, все-таки зафіксована у валюті) або підвищення собівартості технічного обслуговування. Ми не прогнозуємо якихось значних змін цих чинників.

Тому найближчим часом змінювати ціни на пакети цифрового телебачення не планується. Приблизно рік вони будуть стабільні.

(с) Наталія Глєбова