Після скандалу з даними Cambridge Analytica у 2018 році справи компанії Meta (тоді ще Facebook) пішли настільки погано, що Марк Цукерберг був змушений виступити перед Конгресом, щоб спробувати пояснити, що сталося. Зосередження уваги на тому, скільки даних Facebook має про кожного, включаючи “тіньові профілі” користувачів, які не є користувачами Facebook, було достатньо, щоб сколихнути фінансові ринки і, врешті-решт, спонукати Марка Цукерберга до публічних вибачень.
Тепер ми дізналися зі слайду, представленого сьогодні на слуханнях у справі FTC проти Meta під час свідчень колишнього головного операційного директора Шеріл Сендберг, що рада директорів компанії розглядала можливість запропонувати підписку на Facebook без реклами як відповідь на негативну реакцію. Коли користувачі зрозуміли, що “безкоштовні” послуги компанії оплачуються їхніми власними даними, можливо, пропозиція платити за більшу приватність могла б змінити наратив.
Замість того, щоб запустити підписку, компанія окреслила плани щодо зменшення обсягу даних, які вона робить доступними для зовнішніх розробників. Зрештою, у 2023 році Meta запустила безрекламну підписку, але лише в Європейському Союзі. Модель “плати або погоджуйся” досі викликає критику з боку регуляторів, і в листопаді минулого року Meta знизила ціну підписки на 40 відсотків.