Lifecell покращив якість VoLTE за допомогою EVS

0
2 445 views
VoLTE

Український мобільний оператор lifecell, що входить до групи компаній DVL,  удосконалив якість дзвінків VoLTE за допомогою інноваційного голосового кодека EVS.

Нагадаємо,  що VoLTE (Voice over LTE) — це технологія, що забезпечує дзвінки через 4G із високою якістю звуку, швидким з’єднанням та стабільним доступом до інтернету під час розмови. На відміну від традиційних викликів у 2G/3G, вона використовує пакетну передачу даних, що робить її сучаснішою, ефективнішою та адаптованою до майбутнього впровадження 5G.

На тлі покращення сервісу зростає й кількість його користувачів: зараз технологією VoLTE вже користуються понад 733 тисячі абонентів lifecell, а кількість пристроїв з підтримкою VoLTE у мережі оператора сягнула 3,8 мільйона.

Що дає EVS

Завдяки впровадженню нового голосового кодека EVS (Enhanced Voice Services), розмови звучатимуть чіткіше,  з більшим динамічним діапазоном — майже на рівні Hi-Fi. Це важливий етап еволюції голосових сервісів оператора, зумовлений поступовою міграцією з 2G/3G на 4G. Таке оновлення суттєво покращує користувацький досвід абонентів.

Відтепер VoLTE забезпечує більш природне спілкування без затримок навіть в умовах високого навантаження на мережу, зокрема завдяки таким перевагам кодека EVS (Enhanced Voice Services):

  1. Вища якість звуку: підтримує надширокосмугове аудіо з частотним діапазоном до 20 кГц, що забезпечує насичене і деталізоване звучання голосу.
  2. Ефективне використання бітрейту: підтримує широкий діапазон від 5 до 128 кбіт/с, дозволяючи зберігати високу якість голосу навіть за низької швидкості передачі даних.
  3. Стабільна робота в мережі: завдяки використанню сучасних алгоритмів виправлення помилок, EVS гарантує надійність голосового зв’язку навіть в умовах слабкого або нестабільного сигналу.

Розвиток VoLTE

lifecell активно розвиває напрям VoLTE, і станом на початок квітня 2025 року кількість абонентів, які користуються цією технологією, досягла 733 тисяч. Оператор фіксує 17% зростання попиту на річній основі як порівняти дані 2024 та 2025 років. Особливо помітним є інтерес у містах з високою концентрацією користувачів смартфонів, зокрема у Києві (18% усіх абонентів у столиці), Одесі, Львові, Дніпрі, Черкасах.

Зараз у мережі lifecell понад 3,8 млн пристроїв підтримують VoLTE — це майже 46% усіх смартфонів. У березні 2023 року їх було лише 2,2 млн. lifecell має найбільший перелік VoLTE-сумісних моделей серед операторів — 13 основних виробників терміналів, і список постійно зростає. Це стало можливим завдяки тому, що lifecell першим серед операторів України запустив і VoLTE, і VoWiFi (Voice over Wi-Fi) та раніше за інших почав співпрацю з виробниками. Усі VoLTE-сумісні смартфони в мережі lifecell також підтримують VoWiFi.

Абоненти обирають VoLTE-дзвінки через високу якість звучання та швидкість з’єднання, яка значно перевищує традиційні стандарти. Час з’єднання при дзвінку VoLTE у 2-3 рази швидший та становить у середньому 2-3 секунди, тоді як у мережах третього покоління – 5-6 секунд. До прикладу, у Києві середній час з’єднання при VoLTE-дзвінках становить лише 1,8 секунди.

Як користуватися VoLTE

Lifecell активно розвиває цей напрям, покращуючи якість і зручність мобільного зв’язку для своїх абонентів.

Щоб почати користуватися сучасною технологією передачі голосу VoLTE, абоненту потрібно:

  • бути в зоні покриття LTE;
  • мати не лише смартфон, який підтримує VoLTE, а й USIM-карту, яка підтримує 4G/LTE;
  • оновити програмне забезпечення смартфона;
  • ввімкнути передачу голосових дзвінків через LTE у налаштуваннях смартфона.