Однією з найбільших перешкод, образно кажучи, перед безпілотними автомобілями є здатність очікувати несподіванок, швидко виявляти потенційні проблеми і реагувати на них у добре обґрунтований спосіб, щоб досягти безпечного результату. Однією з найбільших перешкод, в буквальному сенсі, що стоять перед безпілотними автомобілями, є гігантські стіни в стилі Wile E. Coyote, пофарбовані під дорогу, щоб обдурити їх і спровокувати на аварію.
Гаразд, останнє малоймовірно в реальному світі, але це не завадило колишньому інженеру NASA і нинішньому ютуберу Марку Роберу побачити, наскільки добре самокеровані автомобілі витримують випробування Looney Tunes. У своєму останньому відео під назвою “Чи можна обдурити безпілотний автомобіль?” Робер змагає дві різні системи автономних автомобілів – автопілот Tesla, що працює лише на основі комп’ютерного зору, і неназвану систему, яка використовує датчики виявлення світла і дальності, – у серії тестів, кульмінацією яких є спроба зупинити автомобіль на його шляху, використовуючи ту ж техніку, яку Вайл Е. Койот намагався застосувати для зупинки Дорожнього бігуна.
Ризикуючи зіпсувати вам відео, Tesla залишає карикатурно велику дірку в стіні після того, як автопілот проїжджає крізь неї на швидкості близько 40 миль на годину.
Це вже третя невдача в шести тестах, які проводить Роберт, включаючи серію експериментів, що мали на меті визначити, чи зможе самокерований автомобіль збити дитину, якщо умови будуть досить несприятливими. У той час як автопілоту Tesla вдається зупинитися перед нерухомим манекеном, манекеном, який вибігає перед ним в останню секунду, і манекеном, який затуляє сліпуче яскраве світло, частково автономна система відправляє фальшиву дитину прямо через бампер, коли вона була прихована туманом і проливним дощем. І хоча малоймовірно, що ви натрапите на фотореалістичне відтворення дороги перед собою, намальоване на стіні, туман і дощ здаються досить поширеними перешкодами.
На противагу цьому, система LiDAR щоразу досягала успіху. Це не повинно дивувати, оскільки відео є стриманою рекламою LiDAR. Воно починається з того, як Роберт використовує портативний LiDAR-сенсор для мапування атракціону “Космічна гора” в Діснейленді, і містить посилання на виробника LiDAR, так що ви знали, до чого все це призведе з самого початку.
Але варто звернути увагу на те, наскільки ефективною виявилася система LiDAR у цьому відео, оскільки Tesla публічно вирішила відмовитися від цих датчиків на користь повного покладання на комп’ютерний зір. Аргументація цього рішення варіюється залежно від того, кого і коли ви запитаєте, але зазвичай вона зводиться до того, що датчики LiDAR коштують занадто дорого, вимагають більшої обробки даних для використання і, зрештою, слугують милицею, яка сповільнює розвиток комп’ютерного зору. Генеральний директор Tesla Ілон Маск зайшов так далеко, що назвав LiDAR “дурною затією”.
Можливо, це й так, але він також не пробиває стіни, тому варто зважити всі “за” і “проти”. Важко уявити, що ви дозволили своїй машині врізатися в дитину, якої можна було б уникнути з іншою технологією на борту, і кажете: “Ну, принаймні, це не сповільнило розвиток технології, яка в кінцевому підсумку може не призвести до того, що сталося”.
Як би там не було, відео дуже приємно дивитися, як і більшість робіт Роберта. І, судячи з відповідей на твіт Роберта, в якому показані кадри падіння стіни, це перетворило прихильників Тесли в Твіттері на конспірологів, які вважають, що Роберта купила компанія Big LiDAR і намагається оббрехати Теслу.