Згідно з аналізом Офісу ефективного регулювання BRDO, онлайн-сервісами, створеними на основі відкритих державних даних, щомісяця користуються до 16 мільйонів українців.
У межах політики відкритих даних державні органи в Україні публікують великі масиви машиночитаних даних у вільному доступі, а бізнес і громадські організації трансформують їх у корисні сервіси для громадян.
Масштаб використання
За результатами аналізу, протягом трьох місяців з листопада 2024 року по січень 2025 року від 3,3 до 5,5 мільйона осіб щомісяця користувалися сервісами, створеними на основі відкритих даних, а від 9,1 до 10,7 мільйона користувачів – сервісами, що використовують відкриті дані. Загальна кількість користувачів онлайн-сервісів, які так чи інакше залучають відкриті дані, становила від 11,6 до 16,2 мільйонів осіб щомісяця, що становить 39-55% від усіх українських інтернет-користувачів.
«Я сам є користувачем сервісів, що використовують оприлюднені державою дані. Вони допомагають мені як в роботі – в аналізі ринків, ефективності політик, так і в особистому житті – якщо треба перевірити авто, компанію тощо. Чим більше держава буде публікувати даних, тим кращі рішення зможуть ухвалювати люди та бізнеси», – каже Ігор Самоходський, керівник сектору ICT BRDO.
Категорії популярних сервісів та лідери
- Медицина: Tabletki.ua, Compendium, «Ліки Контроль».
- Бізнес: YouControl, Opendatabot, Clarity Project.
- Автомобілі: Auto.RIA, Штрафи UA, Open Cars.
- Транспорт: EasyWay, Транспорт Львова.
- Юриспруденція: ZakonOnline, Кодекси України, Бабуся.
Методологія аналізу
Для оцінки кількості користувачів сервісів на основі відкритих даних фахівці використали показник Deduplicated Audience платформи SimilarWeb.
Сервіси були категоризовані за тематикою, а для врахування перетинів аудиторій у межах кожної категорії кількість користувачів визначалася таким чином: нижня межа оцінки відповідала найбільшому показнику в категорії, а верхня – сумі всіх показників у категорії.
Загальні верхні та нижні оцінки кількості користувачів для України були розраховані шляхом підсумовування відповідних значень за всіма категоріями. Важливо зазначити, що аналіз мав обмеження, зокрема відсутність даних щодо користувачів мобільних застосунків та чат-ботів.
Цей аналіз демонструє значний вплив відкритих даних на життя українців, сприяючи розвитку корисних онлайн-сервісів у різних сферах.