1000 артистів випустили мовчазний альбом на знак протесту

0
375 views
1000 артистів випустили мовчазний альбом на знак протесту

Уряд Великої Британії просуває плани щодо залучення більшої кількості АІ-компаній у регіон шляхом зміни законодавства про авторське право. Запропоновані зміни дозволять розробникам навчати ШІ-моделі на контентах художників, знайдених в Інтернеті – без дозволу або оплати – якщо автори не відмовляться від цього заздалегідь. Однак не всі танцюють під одну дудку.

У понеділок група з 1000 музикантів випустила “мовчазний альбом”, протестуючи проти запланованих змін. Альбом під назвою “Is This What We Want?” (“Чи це те, чого ми хочемо?”) – містить треки Кейт Буш, Імоджен Хіп, сучасних класичних композиторів Макса Ріхтера та Томаса Г’юїтта Джонса, серед інших. До нього також увійшли ще сотні співавторів, серед яких такі відомі імена, як Енні Леннокс, Деймон Албарн, Біллі Оушен, The Clash, Mystery Jets, Юсуф / Кет Стівенс, Різ Ахмед, Торі Еймос та Ганс Зіммер.

Але це не Band Aid частина 2. І це не збірка музики. Натомість митці зібрали разом записи порожніх студій та концертних майданчиків – символічне представлення того, що, на їхню думку, стане наслідком запланованих змін у законі про авторське право.

“Ви можете почути, як рухаються мої коти”, – так описав свій внесок у створення альбому Х’юїт Джонс. “У мене в студії живуть два коти, які турбують мене цілий день, коли я працюю”.

Якщо говорити ще більш відверто, то назви 12 треків, що увійшли до альбому, містять у собі певний меседж: “Британський уряд не повинен легалізувати крадіжку музики на користь ШІ-компаній”.

Альбом – це лише останній крок у Великій Британії, спрямований на те, щоб привернути увагу до проблеми порушення авторських прав при навчанні штучного інтелекту. Подібні протести відбуваються і на інших ринках, наприклад, у США, що свідчить про глобальну стурбованість митців.

Ед Ньютон-Рекс, який організував проект, паралельно очолює масштабнішу кампанію проти навчання ШІ без ліцензування. Започатковану ним петицію підписали понад 47 000 письменників, художників, акторів та інших представників креативних індустрій, причому майже 10 000 з них підписалися лише за останні п’ять тижнів, відколи уряд Великої Британії оголосив про свою велику стратегію у сфері ШІ.

Ньютон-Рекс розповів, що протягом останнього року він також “керує некомерційною організацією у сфері ШІ, де ми сертифікуємо компанії, які в основному не скребуть і не тренуються на великих роботах без дозволу”.

Ньютон-Рекс прийшов до захисту митців після того, як побував на обох сторонах. Маючи класичну композиторську освіту, він згодом створив платформу для написання музики на основі штучного інтелекту під назвою Jukedeck, яка дозволила людям оминати використання творів, захищених авторським правом, створюючи свої власні. Його яскрава презентація, в якій він читав реп і рифмував переваги використання ШІ для написання музики, перемогла на конкурсі стартапів TechCrunch Battlefield у 2015 році. Згодом Jukedeck був придбаний TikTok, де він деякий час працював над музичними сервісами.

Після кількох років роботи в інших технологічних компаніях, таких як Snap і Stability, Ньютон-Рекс повернувся до роздумів про те, як побудувати майбутнє, не спалюючи минуле. Він обмірковує цю ідею з досить цікавої точки зору: зараз він живе в районі затоки з дружиною Еліс Ньютон-Рекс, віце-президентом з продуктів у WhatsApp.

Реліз альбому відбувається якраз напередодні запланованих змін до закону про авторське право у Великій Британії, які змусять митців, які не хочуть, щоб їхні твори використовували для навчання ШІ, заздалегідь “відмовитися”.

Ньютон-Рекс вважає, що це фактично створює безвиграшну ситуацію для артистів, оскільки не існує жодного методу відмови або чіткого способу відстежити, який саме матеріал був завантажений у будь-яку систему штучного інтелекту.

“Ми знаємо, що схеми відмови просто не застосовуються, – сказав він. “Це просто віддасть 90% [до] 95% роботи людей компаніям зі штучного інтелекту. Це безсумнівно”.

Рішення, кажуть художники, полягає в тому, щоб продавати свої роботи на інших ринках, де вони можуть бути краще захищені. Г’юїтт Джонс, який нещодавно під час особистої акції протесту кинув працюючу клавіатуру в гавань у Кенті (згодом він виловив її зламаною), сказав, що розглядає такі ринки, як Швейцарія, для розповсюдження своєї музики в майбутньому.

Але скелястість і суворість порту в Кенті не йдуть ні в яке порівняння з Диким Заходом інтернету.

“Десятиліттями нам казали ділитися своїми напрацюваннями в Інтернеті, бо це добре для популяризації. Але зараз компанії, що розробляють ШІ, і, що неймовірно, уряди розвертаються і кажуть: “Ну, ви ж виклали це в мережу безкоштовно…” сказав Ньютон-Рекс. “Тож зараз художники просто перестають робити і ділитися своїми роботами. Кілька артистів зв’язалися зі мною, щоб сказати, що це те, що вони роблять”.

За словами організаторів, альбом буде викладено на музичних платформах десь у вівторок, а всі пожертви або кошти, отримані від його продажу, підуть на благодійну організацію Help Musicians.