Apple видаляє додатки з магазину додатків ЄС

0
548 views
Apple видаляє додатки з магазину додатків ЄС

Зміна, що вимагає від розробників додатків розкривати споживачам свою адресу, номер телефону та електронну пошту, набула чинності в App Store на території Європейського Союзу. У вівторок компанія Apple оголосила, що видалила всі додатки з ЄС, які ще не відповідають вимогам Закону про цифрові послуги (DSA), який додав до статей 30 і 31 вимогу про те, що розробники додатків повинні надати свій “статус торговця”, щоб представити нові додатки або їх оновлення для розповсюдження на цьому ринку.

У повідомленні для розробників компанія Apple заявила, що з вівторка, 18 лютого, всі додатки без статусу трейдера були видалені з EU App Store і не будуть відновлені доти, доки їхній статус не буде наданий і перевірений компанією Apple.

Як свідчать дані, ця зміна вплинула на низку розробників. Ймовірно, це пов’язано з тим, що принаймні деякі з них не займаються розробкою додатків як основною роботою. За даними аналітичної компанії Appfigures, за останні 30 годин майже 135 000 додатків стали неактивними в усіх магазинах додатків країн-членів ЄС.

Розробники знали про дедлайн 17 лютого 2025 року вже давно, тому сьогоднішнє оголошення не повинно було стати несподіванкою.

Однак закон ЄС мав більший вплив на менших та інді-розробників додатків, які зазвичай не публікують свої адреси чи номери телефонів для роботи зі скаргами чи запитами споживачів. Часто такі розробники працюють з дому і, як правило, просто вказують адресу електронної пошти на своєму веб-сайті для зворотного зв’язку та підтримки клієнтів.

Згідно з DSA, будь-який додаток, який заробляє гроші через App Store, можна вважати “торговцем”, незалежно від того, чи надходить цей дохід від платних завантажень, покупок у додатку або навіть від реклами. Крім того, додаток буде вважатися таким, якщо він використовується у зв’язку з “торгівлею, бізнесом, ремеслом або професією” – це означає, що будь-який додаток, який не є додатком для хобі, підпадає під дію цього положення DSA.

Організації, що публікують свої додатки в EU App Store, повинні вказувати свій телефон, електронну пошту та адресу, пов’язану з їхнім D-U-N-S-номером. Тим часом, індивідуальні розробники також повинні були вказувати адресу, телефон та електронну пошту, як зазначено в рекомендаціях.

Менші розробники були змушені реєструвати адреси та номери телефонів через третіх осіб, щоб забезпечити собі певний захист і конфіденційність у зв’язку з новим регулюванням. Наприклад, деякі розробники використовували коворкінги, віртуальні офіси або абонентські скриньки як робочі адреси, тоді як інші реєстрували віртуальні телефонні номери замість того, щоб надавати свої приватні номери для публікації в загальнодоступному магазині додатків App Store.

В App Store ЄС нова інформація про “торговця” тепер знаходиться під іншими відомостями про додаток, такими як його віковий рейтинг і підтримувані мови, але над посиланням на веб-сайт розробника.