Ford втрачає мільярди на електромобілях, але втрачено ще не все

0
561 views
Ford втрачає мільярди на електромобілях, але втрачено ще не все

Ford продовжує втрачати багато грошей на електромобілях, таких як F-150 Lightning та Mustang Mach-E. Нові тарифи на Мексику та Китай – які можуть набути чинності, а можуть і не набути – а також скасування колишнім президентом Байденом стимулів для електромобілів навряд чи допоможуть. Позитивним моментом є те, що Ford все ще має гроші зі своїх автомобілях, що працюють на газі, тому компанія в цілому залишається прибутковою і може використовувати ці гроші для продовження свого курсу на електрифікацію, якому вона, на щастя, залишається відданою.

За весь 2024 рік Ford отримав чистий прибуток у розмірі $5,9 млрд при скоригованому прибутку в $10,2 млрд. Однак його бізнес з виробництва електромобілів втратив $5,1 млрд, що навіть гірше, ніж $4,7 млрд роком раніше. Очікується, що у 2025 році компанія втратить ще більше – 5,5 мільярда доларів на електромобілях.

Перехід на абсолютно новий тип автомобільної платформи вимагає значних попередніх досліджень і розробок, ланцюжка поставок і маркетингових витрат. Автовиробники повинні рахуватися з базовим ефектом масштабу. Ford має продати багато електромобілів, щоб окупити свої інвестиції і почати заробляти на кожному автомобілі, але автомобілі мають бути доступними за ціною, щоб люди могли їх купувати. У Сполучених Штатах єдиним виробником електромобілів, який дійсно почав отримувати прибуток з кожного автомобіля, є Tesla, і ця компанія починала з продажу розкішних автомобілів заможним технічним керівникам, навіть живучи на межі банкрутства протягом багатьох років. Збитки практично гарантовані на довгі роки.

У минулому існувало занепокоєння, що такі автовиробники, як Ford та General Motors, лише на словах підтримують електрифікацію. Наприклад, під час першої адміністрації президента Трампа GM підтримав його план скасування підвищених стандартів викидів у Каліфорнії. Бізнес автомобілів, що працюють на бензині, був дуже прибутковим протягом тривалого часу, тому старі автовиробники не мали стимулу переходити на електромобілі. У цьому вся проблема дилеми інноватора. Що б ви не говорили про генерального директора Tesla Ілона Маска, він допоміг здійснити цей перехід.

Однак у 2025 році GM перебуває в зовсім іншому становищі: на ринку з’явився широкий асортимент електромобілів, які вже отримали хороші відгуки, як-от Silverado EV. Генеральний директор автовиробника Мері Барра заявила, що бізнес електромобілів стане прибутковим вже цього року. Здається, незважаючи на уповільнення темпів зростання, електромобілі досягли переломного моменту, коли їхній занепад є неминучим. Більшість людей, які їздили на електромобілях, визнають, що це набагато веселіше і приємніше, але такі компанії, як Rivian, так і не змогли знизити вперто високі ціни. Ця компанія обіцяє, що її R2 буде більш доступним зі стартовою ціною близько $45 000 – все ще занадто високою для більшості, але кращою, ніж її існуюча лінійка.

Подібно до того, як автомобілі, що працюють на газі, підтримувалися десятиліттями інвестицій, включаючи інвестиції президента Ейзенхауера в мережу міждержавних автомагістралей, для створення інфраструктури електромобілів потрібен певний час. Зарядка залишається проблемою, але продовжує вдосконалюватися.

Нещодавно Ford відмовився від своїх найамбітніших зобов’язань щодо електромобілів, оскільки інвестори вимагали від компанії поліпшити фінансові показники, а зростання продажів електромобілів сповільнилося. Компанія відмовилася від трирядного електричного позашляховика, а її F-150 Lightning став трохи застарілим. Минулого місяця продажі пікапа впали на 15,5% до 1 907 автомобілів, порівняно з 2 258 у січні 2024 року. Mustang Mach-E все ще добре продається, однак, за даними Electrek, у січні Ford продав 2 539 таких автомобілів, що на 172% більше, ніж у тому ж місяці минулого року, коли було продано 1 295 одиниць. Автовиробник сподівається, що нова платформа, яку він розробляє, дозволить йому випускати електромобілі, які будуть більш доступними для пересічного покупця. Ford також випускає більше гібридних електромобілів та електромобілів з невеликими газовими генераторами, які можуть заряджати батарею і збільшувати їхній запас ходу, пропонуючи до 700 миль на одному заряді. Це те, що дочірня компанія Volkswagen Scout робить у США після того, як раніше пообіцяла випускати повністю електричні пікапи.

Маск підтримав плани президента Трампа покласти край стимулюванню електромобілів. Критики вважають, що це частково пов’язано з тим, що Tesla вже є прибутковою в розрахунку на один автомобіль, тому вона не потребує податкових пільг так сильно, як традиційні автовиробники. Він довго говорив, що зацікавлений робити все, що буде найкращим для руху електрифікації в цілому, навіть якщо це зашкодить його власній компанії, але мало хто в це вірить. Останні дані про продажі з Каліфорнії та Німеччини свідчать про те, що його політика шкодить продажам Tesla, відкидаючи назад перехід на електромобілі. Підтримка Маском президента Трампа зробила його вкрай непопулярним у Каліфорнії, найбільшому американському ринку електромобілів, а в Німеччині він нещодавно підтримав ультраправу партію “Альтернатива для Німеччини” (AfD), яка відкидає нацистське минуле країни.

Все це сумно, тому що китайські виробники електромобілів намотують кола навколо Сполучених Штатів, виходячи в Європу і на такі ринки, як Бразилія і Мексика, з доступними і преміальними електромобілями, які загрожують домінуванню американських автовиробників. Китай вкладає гроші в сектор електромобілів, намагаючись зробити свою країну більш впливовою у світі, і, схоже, це працює. Тим часом президент Трамп і Ілон Маск зараз більше зосереджені на генеративному штучному інтелекті, тому американцям, ймовірно, доведеться змиритися з повільнішим переходом на електромобілі протягом наступних кількох років і потенційним зменшенням впливу американської автомобільної промисловості.