Рівень задоволеності цифровими послугами зріс на 5% і досяг 84% у 2024 році порівняно з 78,5% у 2023-му. Найпопулярнішими електронними послугами залишаються сервіси Дії, реєстрація транспортних засобів та отримання інформації з державних реєстрів.

Позитивні зміни в оцінці українцями електронних державних послуг зафіксувало дослідження Київського міжнародного інституту соціології (КМІС).

“Наше завдання — зробити так, щоб пенсіонер міг отримати довідку, не виходячи з дому, щоб молода мама могла зареєструвати дитину онлайн або ж військовий мав змогу швидко оформити необхідні документи”, – каже віцепрем’єр Михайло Федоров.

Топ-5 цифрових сервісів

Тренд на цифровізацію

Більшість українців підтримує тренд на цифровізацію. Кожен другий опитаний віддає перевагу онлайн-сервісам. При цьому 31% респондентів поєднує електронні та традиційні способи отримання послуг, а 11% повністю віддають перевагу офлайн-формату.

Серед найпопулярніших державних е-послуг з великим відривом лідирують застосунок та портал Дія, якими користуються 42% респондентів. За Дією йдуть послуги, що стосуються особистого транспорту (15%) та послуги отримання інформації з реєтрів (13%).

У 2024 році рівень користування інтернетом стабілізувався після зростання у 2022-2023 роках

У 2024 році рівень користування інтернетом стабілізувався після зростання у 2022-2023 роках.

Також дослідження виявило несподівану тенденцію щодо користування цифровими послугами. Якщо у 2023 році ними активно користувалися 64% респондентів, то цьогоріч цей показник рівний 55%. Дослідники припускають, що причина полягає в автоматизації процесів та зменшенні потреб в одноразових послугах — ще більше процесів відбуваються без «ручного» регулювання.

67% зазначили відсутність потреби в таких сервісах, 44% вказали на нестачу необхідних навичок

Чому не користувалися послугами

Серед респондентів, що не користувалися цифровими послугами, 67% зазначили відсутність потреби в таких сервісах, 44% вказали на нестачу необхідних навичок, а 26% висловили недовіру до онлайн-формату.

У результаті, попри деяке зниження рівня активності, загальна задоволеність українців електронними державними послугами залишається на високому рівні.

Аналітику презентували експерти Валерія Коваль, заступниця керівника з розвитку електронних послуг Мінцифри, Антон Грушецький, виконавчий директор КМІС, та Олена Урсу, керівниця групи проєктів Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні з демократичного врядування.

Дослідження провели на замовлення ПРООН в Україні за підтримки Швеції в межах «Проєкту підтримки Дія» та в партнерстві з Міністерством цифрової трансформації України.