У Google та Apple сьогодні поганий день. Технологічні гіганти зіткнулися з новим розслідуванням їхніх мобільних екосистем з боку британського Управління з питань конкуренції та ринків (CMA), а також зі зростаючим тиском щодо прийняття нової ініціативи магазину додатків в Індії.
Почнемо з розслідування, яке розпочалося наступного дня після того, як АМКУ призначило колишнього керівника Amazon своїм тимчасовим головою. АМКУ розслідує, чи повинні мобільні екосистеми Apple і Google мати статус стратегічного ринку (СР), а отже, підпадати під більш жорстке регулювання та проконкурентні директиви. Однак не до кінця зрозуміло, які саме аспекти досліджуються. Це нове призначення випливає з британського Закону про цифрові ринки, конкуренцію та споживачів (DMCC), який набув чинності 1 січня. Google також є об’єктом першого SMS-розслідування, розпочатого на початку цього місяця і зосередженого на можливих антимонопольних практиках навколо пошукових сервісів компанії.
Розслідування SMS-повідомлень АМКУ може тривати до дев’яти місяців, і в обох випадках наразі приймаються коментарі щодо розслідування та можливих втручань. Регулятор приймає коментарі щодо спільного розслідування Google та Apple до 12 лютого.
Тепер до іншого головного болю Apple і Google. В Індії міністерство технологій наполягає на тому, щоб Apple і Google запропонували магазин додатків GOV.in, який підтримується державою, на своїх ринках, повідомляє Bloomberg. Індійський уряд також хоче, щоб цей набір додатків був попередньо встановлений на всіх мобільних пристроях, доступний для завантаження третіми особами і не містив попереджень на кшталт “ненадійне джерело”. Уряд розглядає push як засіб для подальшого розповсюдження соціальних послуг. Наразі ці додатки доступні в магазинах додатків Apple і Google, але як окремі продукти.
Початковий запит, як повідомляється, був зроблений під час зустрічі минулого місяця, але, на даний момент, Google і Apple навряд чи погодяться на нього. Повідомляється, що індійський уряд обговорює можливість використання мандатів або юридичних кроків для примусу до дотримання вимог. У 2021 році Apple почала пропонувати аналогічну опцію для російських користувачів через законодавчі норми.