У вівторок Instagram заблокував пошукові запити, пов’язані з низкою політичних хештегів, зокрема #democrats, #democrat, #jan6th, #republicans та низкою інших термінів. Користувачі, які шукали за цими хештегами, натомість отримували повідомлення про те, що “ми приховали ці результати”, оскільки вони “можуть містити чутливий контент”.
Невідомо, скільки саме пошукових запитів постраждало, але користувачі Reddit повідомили, що десятки тегів були недоступні для пошуку. Прес-секретар Meta Енді Стоун звинуватив у цьому невизначену “проблему” в пості на Threads і заявив, що компанія працює над її вирішенням.
Цей час, всього через кілька днів після того, як Марк Цукерберг зайняв місце в першому ряду на інавгурації президента Дональда Трампа, зі зрозумілих причин викликав припущення, що “проблема” була політично мотивованою. Нещодавно Цукерберг вирішив припинити програми фактчекінгу в Meta, скасувати стандарти модерації контенту, які забороняли дегуманізуючу мову та образи на адресу іммігрантів та ЛГБТК-спільноти. Компанія також внутрішньо закрила свої корпоративні програми різноманітності. Стоун, однак, сказав, що проблема торкнулася “низки різних хештегів в Instagram – не лише тих, що зліва”.
Дійсно, здавалося, існувала певна непослідовність у тому, що було заблоковано. Повідомлялося, що #Democrat, #democrats і #republicans були заблоковані, але #republican був доступний для перегляду. Користувачі повідомляли, що #constitution, #johnoliver і #queer також були недоступні для перегляду. Наразі, схоже, Meta вирішила проблему з більшістю хештегів, про які йшлося, хоча компанія не пояснила, що спричинило “проблему”.
Слід зазначити, що це не перший випадок, коли Instagram без пояснення причин блокує пошук за хештегами. Meta блокувала хештеги, пов’язані з ЛГБТК-контентом, і позначала їх як “чутливий контент” протягом декількох місяців. Раніше цього року компанія заявила, що це була помилка, зазначивши, що “ми не вважаємо терміни ЛГБТК+ чутливими відповідно до нашої політики”. У 2020 році Instagram ненадовго заборонив користувачам ділитися дописами з хештегом #blacklivesmatter. Компанія заявила, що це була помилка, і звинуватила у цьому свої функції виявлення спаму.