Батареї Tesla горять у пожежах в Лос-Анджелесі

0
260 views
Батареї Tesla горять у пожежах в Лос-Анджелесі

Каліфорнія продає більше електромобілів, ніж будь-який інший штат, багато з яких у Південній Каліфорнії перетворилися на руїни під час нещодавніх пожеж у Лос-Анджелесі. І хоча літій-іонні акумулятори, встановлені в електромобілях, не часто спалахують, коли це трапляється, вони спричиняють надзвичайно гарячі пожежі, на гасіння яких витрачається значна кількість води. Коли пожежі згасають, вони залишають після себе багато токсичних відходів, які потрібно прибирати. Це новий головний біль і іронія долі електромобілів – те, що має допомагати довкіллю, згорає від пожеж, спричинених глобальним потеплінням, а акумулятори залишають по собі ще більшу шкоду для довкілля.

За даними S&P Global, на які посилається Bloomberg, станом на жовтень 2024 року в районі Лос-Анджелеса експлуатувалося понад 431 000 електромобілів Tesla. Це без урахування автомобілів інших брендів.

На гасіння пожеж електромобілів можуть знадобитися десятки тисяч галонів води, оскільки літій-іонні батареї, що містяться в них, здатні виділяти кисень під час горіння, а це означає, що для охолодження палаючого акумулятора потрібно набагато більше води. Tesla публікує посібники для пожежних підрозділів, які навчають їх, як гасити пожежі від своїх автомобілів. General Motors раніше проводила чотиригодинні тренінги для рятувальників про те, як зупинити вперті пожежі, що не піддаються гасінню.

Електромобілі мають низку унікальних недоліків, які слід враховувати – вони часто дуже важкі, що створює проблеми для дорожньої інфраструктури, наприклад, а зарядка великої кількості електромобілів може створювати навантаження на електромережі. Це деякі з причин, чому деякі міські жителі виступають проти електромобілів взагалі, стверджуючи, що жителі міст повинні користуватися громадським транспортом, якщо вони дійсно хочуть підтримати зелене майбутнє. У них є протиріччя.

Пожежі електромобілів трапляються дуже рідко: за даними Національної ради з безпеки на транспорті, на кожні 100 000 проданих електромобілів припадає приблизно 25 пожеж.

Електродвигуни не виробляють багато тепла, тому пожежі найчастіше виникають під час серйозних аварій, коли батарея розривається і чутливі хімічні речовини та елементи всередині стають нестабільними, виділяючи тепло, а потім створюють самопідтримуваний цикл неконтрольованого нагрівання. Звичайно, висока температура від зовнішнього джерела, наприклад, лісової пожежі, також може призвести до перегріву акумулятора.

На жаль, оскільки електромобілі мають масивні акумуляторні батареї, тепер з’явиться багато токсичних відходів, які потрібно буде видаляти і намагатися переробляти. Дощ може призвести до того, що токсичні забруднювачі потраплять в океан, якщо їх вчасно не прибрати.

Безліч досліджень показують, що викиди електромобілів протягом життєвого циклу будуть на 70% нижчими, ніж бензинових або дизельних, навіть з урахуванням видобутку корисних копалин або зарядки. Якщо ви не схиляєтеся до крайнощів і не вважаєте, що автомобілі повинні бути повністю відкинуті, електромобілі все одно краще, ніж альтернативні газові варіанти.