Apple спростовує чутки про те, що вона коли-небудь дозволяла рекламодавцям таргетувати користувачів на основі записів Siri, в опублікованій в середу ввечері заяві, в якій описується, як працює Siri і що вона робить з даними.
Теорія змови, на яку реагує компанія, знову з’явилася минулого тижня після того, як Apple погодилася виплатити 95 мільйонів доларів для врегулювання судового позову щодо користувачів, чиї розмови були перехоплені голосовим помічником Siri і, можливо, підслухані співробітниками компанії.
Угода Apple вирішує проблему, про яку The Guardian повідомляла у 2019 році. Звіт показав, що підрядники, яким було доручено переглядати анонімні записи та оцінювати, чи був тригер активований навмисно, іноді отримували записи, на яких люди обговорювали конфіденційну інформацію. Але в ньому немає жодної згадки про продаж даних у маркетингових цілях.
Після звіту The Guardian у 2019 році Apple вибачилася і змінила свою політику, зробивши налаштування за замовчуванням не зберігати аудіозаписи взаємодії з Siri і заявивши, що для користувачів, які погоджуються ділитися записами, ці записи не будуть передаватися стороннім підрядникам.
Однак у повідомленнях про врегулювання зазначається, що в попередніх позовах, подібних до цього, поданих у 2021 році, деякі позивачі стверджували, що після того, як вони згадували такі бренди, як “Olive Garden”, “Easton bats”, “сонцезахисні окуляри Pit Viper” та “Air Jordans”, їм показували рекламу відповідних товарів, яку вони пов’язували з даними Siri.
У сьогоднішній заяві Apple йдеться про те, що компанія “не зберігає аудіозаписи взаємодій з Siri, якщо тільки користувачі не дають явної згоди на те, щоб допомогти поліпшити Siri, і навіть тоді записи використовуються виключно з цією метою. Користувачі можуть легко відмовитися від них у будь-який час”.
Facebook відповідав на подібні теорії у 2014 та 2016 роках, доки Марк Цукерберг не звернувся до нього напряму, сказавши “ні” на це питання під час допиту в Конгресі через скандал з Cambridge Analytica у 2018 році.
Отже, якщо Apple (а також Facebook, Google тощо) говорить правду, то чому ви бачите рекламу того, про що раніше лише говорили?
Є й інші пояснення, і спроби перевірити ці чутки включають розслідування 2018 року, яке не знайшло доказів мікрофонного шпигунства, але виявило, що деякі додатки таємно записували екранну активність користувачів, яку вони передавали третім особам.
Медійні мережі також відстежують дані людей, які увійшли в ту саму мережу або провели час у тих самих місцях, тож навіть якщо одна людина не вводила цей пошуковий запит, можливо, це зробив хтось інший. Вони можуть купувати дані у брокерів, які збирають безліч детальних даних про місцезнаходження та іншу інформацію з додатків на вашому телефоні, а Google і Facebook отримують дані від інших компаній, щоб створювати профілі на основі ваших купівельних звичок та іншої інформації.