Завдяки новій моделі швидкісного поїзда-“кулі” в Китаї наближається швидке майбутнє. На вихідних державний залізничний оператор China State Railway Group представив прототип свого поїзда CR450, який, за його словами, стане найшвидшим комерційним високошвидкісним вагоном у світі.
Як повідомляє South China Morning Post, CR450 зможе розвивати пікову швидкість до 280 миль/год (450 км/год), а максимальна комерційна експлуатаційна швидкість становитиме 250 миль/год (400 км/год). Для порівняння, нинішні поїзди CR400, що експлуатуються залізничним оператором штату, розвивають швидкість близько 220 миль/год (350 км/год). CR450 зможе подолати 700-мильну подорож з Пекіна до Шанхаю приблизно за 2,5 години, повідомляє державна новинна організація Yicai Global.
Хоча CR450 все ще перебуває на стадії прототипу, виробництво поїзда, здатного розвивати такі високі швидкості, є технологічним та інженерним досягненням. Згідно з прес-релізом китайського уряду, CR450 важитиме на 10% менше, ніж його попередники, і знизить експлуатаційний опір – силу, необхідну для руху поїзда – на 22%. Корпус візка поїзда – рама, яка покриває колеса – може зменшити опір повітря на більш високих швидкостях, а “гострий ніс з низьким опором” і аеродинамічні лобові стекла допомагають CR450 підтримувати пікове прискорення.
Яким би вражаючим не був обіцяний CR450, існує різниця між можливістю розвивати певні швидкості і їх реальним досягненням. У 2007 році французький поїзд TGV розвинув швидкість 357,2 миль/год, що залишається рекордом для звичайних колісних пасажирських поїздів. Але на практиці середня швидкість TGV становить близько 175 миль/год. Китай вже експлуатує найшвидші комерційні поїзди у світі, на кількох маршрутах вони регулярно розвивають швидкість 217 миль/год. Але для того, щоб підняти цю швидкість ще вище, необхідно забезпечити належне вирівнювання колій, щоб вони могли її підтримувати.
За даними консалтингової компанії AECOM, що швидше рухається потяг, то більший радіус кривої потрібен для того, щоб транспортний засіб міг безпечно виконати поворот без необхідності суттєво сповільнюватись або наражатись на серйозну небезпеку. Цей радіус зростає в геометричній прогресії, чим швидше ви їдете. За даними AECOM, потяг, що рухається зі швидкістю 224 милі на годину, потребує радіусу кривої близько 6,2 миль, щоб підтримувати швидкість. Збільште швидкість до 250 миль/год, і вам знадобиться 7 миль, щоб проїхати вздовж берега без заправки на максимальній швидкості.
Китайський уряд заявляє, що CR450 буде введений в експлуатацію “якнайшвидше”. Тим часом каліфорнійці все ще чекають, коли їхній проект високошвидкісної залізниці – вже майже два десятиліття з моменту його першого затвердження – почне здійснювати свої перші пасажирські перевезення. Будемо сподіватися, що потяги будуть швидшими за будівництво.