Колись ікона 20-го століття, яка у 21-му вважається застарілою, “Британська енциклопедія” – тепер відома як просто “Британіка” – робить ставку на штучний інтелект і незабаром може вийти на біржу з оцінкою майже в 1 мільярд доларів, повідомляє New York Times.
До 2012 року, коли припинився друк, книги компанії були найстарішими англомовними енциклопедіями у світі, що безперервно видавалися, по суті, збираючи всі знання про світ в одному місці, ще до того, як з’явилися Google чи Вікіпедія. Це допомогло “Британніці” увійти в епоху штучного інтелекту, де моделі отримують вигоду від доступу до високоякісної, перевіреної інформації. Моделі більш загального призначення, такі як ChatGPT, страждають від галюцинацій, оскільки вони поглинули весь інтернет, включно з усім сміттям і дезінформацією.
Хоча Britannica все ще пропонує онлайн-версію своєї енциклопедії, а також словник Merriam-Webster, найбільшим бізнесом сьогодні є продаж програмного забезпечення для онлайн-освіти школам і бібліотекам, яке вона сподівається вдосконалити за допомогою штучного інтелекту. Це може означати використання ШІ для налаштування навчальних планів для окремих студентів. Ідея полягає в тому, що студенти отримуватимуть більше задоволення від навчання, коли програмне забезпечення допоможе їм зрозуміти прогалини в їхньому розумінні теми і залишитися на ній довше. Інша освітня технологічна компанія, Brainly, нещодавно оголосила, що відповіді її чат-ботів будуть пов’язані з конкретними навчальними матеріалами (тобто підручниками), на які вони посилаються.
Генеральний директор Britannica Хорхе Кауз також розповів Times про чат-бота Britannica AI, який дозволяє користувачам ставити запитання про величезну базу енциклопедичних знань, зібраних протягом двох століть від перевірених науковців та редакторів. Компанія також пропонує програмне забезпечення для чат-ботів для обслуговування клієнтів.
Britannica повідомила Times, що очікує подвоєння доходів порівняно з минулим роком – до 100 мільйонів доларів.
Компанія Chegg, що займається продажем навчальних книг, статки якої пішли в протилежному напрямку, – це компанія, що займається продажем освітніх книг. Ціна її акцій впала майже одночасно зі зростанням ChatGPT від OpenAI, оскільки студенти скасували свої підписки на онлайн-платформу для отримання знань.
Подібно до того, як раніше зростала Вікіпедія, схоже, що багато людей цінують доступ і зручність ChatGPT, навіть якщо вони знають, що йому не можна повністю довіряти. Chegg вже давно має онлайн-платформу запитань і відповідей для допомоги у виконанні домашніх завдань, де користувачі можуть платити за те, щоб поставити запитання і отримати на них відповіді. Але під час пандемії на нього хлинув потік нових користувачів, підрядники почали відповідати на нові запитання, і він просто не встигав за ChatGPT. Користувачі скаржилися, що рішення на Chegg занадто часто бувають неправильними, особливо коли їх надають інші користувачі, а не професіонали.
Можливо, престижний бренд і спадщина Britannica допоможуть йому досягти успіху в нову епоху, коли чат-боти все ще схильні надавати невірну інформацію. Схоже, що школи принаймні готові платити за доступ до того, в чому вони більш впевнені.