BeReal, найпопулярніша соціальна медіа-платформа, ще далека від свого розквіту у 2022 році, але це не зупинило одну організацію від боротьби з нею. Австрійська правозахисна група Noyb подала скаргу щодо практики використання банерів про згоду на обробку даних на платформі. Організація стверджує, що банер зникає, якщо користувачі погоджуються з тим, що їхні персональні дані можуть бути використані в рекламних цілях, але якщо вони натискають кнопку “відхилити”, то банер з’являється щодня. Noyb подала свою скаргу до французького органу захисту даних (CNIL), оскільки французька компанія Voodoo купила BeReal у червні, а практика, про яку йдеться, розпочалася в липні.
“Щоденні спроби BeReal чинити тиск на своїх користувачів, щоб змусити їх погодитися на відстеження для персоналізованої реклами, мають значний вплив на поведінку користувачів. Згода, надана за таких обставин, не є вільно наданою, а отже, не відповідає вимогам, встановленим у статті 4(11) GDPR”, – стверджує Noyb у своїй скарзі. Вона попросила CNIL оштрафувати BeReal і змусити його дотримуватися вимог.
Нойб також вказав на керівні принципи, які Європейська рада із захисту даних (EDPB) прийняла на початку 2023 року щодо такої техніки. “Шаблон оманливого дизайну з безперервними підказками виникає, коли користувачів підштовхують до надання більшого обсягу персональних даних, ніж це необхідно для цілей обробки, або до згоди на інше використання їхніх даних, неодноразово пропонуючи надати додаткові дані або дати згоду на мету обробки, – зазначає EDPB. “Такі повторювані запити можуть надходити через один або кілька пристроїв. Користувачі, швидше за все, врешті-решт, піддадуться, оскільки вони втомилися від необхідності відмовлятися від запиту щоразу, коли вони користуються платформою”. “