Австралія вимагає від соціальних платформ платити місцевим видавцям новин

0
607 views
Австралія вимагає від великих соціальних платформ платити місцевим видавцям новин

Австралія не жартує, коли справа доходить до великих технологій. Минулого місяця країна представила закон, який, якщо він буде прийнятий, заборонить доступ до соціальних мереж усім особам віком 16 років і молодше. Тепер на черзі соціальні мережі та пошукові системи, які мають платити видавцям за їхній контент після того, як компанія Meta відмовилася це робити, повідомляє Financial Times. Австралійська податкова служба відповідатиме за збір грошей, хоча вона не повинна отримувати жодної вигоди від цієї угоди, натомість весь прибуток спрямовуватиметься медіа-компаніям.

Нові поправки вимагатимуть від будь-якої платформи, дохід якої в Австралії перевищує 250 мільйонів австралійських доларів (160 мільйонів доларів США), сплачувати встановлений збір або укладати пряму угоду з видавцями. У 2021 році Meta і Google уклали угоду про виплату низці великих і малих австралійських медіакомпаній понад 200 мільйонів австралійських доларів (128 мільйонів доларів США) на рік – хоча ці угоди були значною мірою вимушеними через законодавство. На початку цього року Meta відмовилася від угоди, заявивши, що її користувачі приходять на її платформи не за новинним контентом.

Лідери галузі, такі як Майкл Міллер, виконавчий директор News Corp Australia, привітали нещодавній крок уряду, заявивши: “Це стане основою для відновлення медіаіндустрії після втрати приблизно 1 000 робочих місць цього року, а також гарантуватиме, що австралійські ЗМІ продовжуватимуть надавати допитливу та професійну журналістику, яка ніколи не була такою важливою для згуртованих, демократичних суспільств”.

Канада раніше зробила подібний крок, ухваливши у 2023 році законопроект, який зобов’язав платформи соціальних мереж і пошукові системи платити видавцям. Meta відреагувала на це видаленням новин у країні, але, хоча Google спочатку погрожував вжити заходів, компанія погодилася платити видавцям новин близько 100 мільйонів канадських доларів (71 мільйон доларів США) щороку.