Згідно з новим дослідженням, більшість користувачів соціальних мереж діляться посиланнями на новинний контент в Інтернеті, не читаючи статтю.
З 2017 по 2020 рік дослідники з американських університетів проаналізували понад 35 мільйонів публічних постів у Facebook з посиланнями на веб-сайти в ключові моменти американського політичного циклу.
Вони виявили, що 75% цих посилань були поширені без натискання на них. Наприклад, користувач може перепостити заголовок, короткий зміст або кількість лайків новини, не читаючи її зміст і не перевіряючи факти.
“[Результати] є досить промовистими і водночас тривожними, – йдеться в дослідженні, опублікованому в журналі Nature Human Behaviour.
“Це потенційно може пояснити, чому дезінформація так швидко поширюється в соціальних мережах”, – додають автори.
Чому люди поширюють інформацію, не читаючи?
Дослідники вважають, що люди поширюють інформацію, не клікаючи на неї, через “поспішну” природу онлайн-взаємодії, коли користувачі більш спонтанні в тому, чим вони діляться.
“Однією з причин [цього] … може бути перевантаження інформацією в особистих стрічках і стрічках соціальних мереж, що тисне на користувачів інтернету, змушуючи їх покладатися на прості, часто поверхневі підказки”, – пишуть автори дослідження.
В результаті користувач соціальних мереж відчуває себе більш обізнаним у науковій інформації та політиці, ніж він є насправді, продовжують автори дослідження.
Воно виявило, що політично активні люди, які відкрито підтримують одну партію, частіше діляться новинним контентом, не клікаючи на нього, ніж люди, які вважають себе політично нейтральними.
Автори, однак, визнають, що ця тенденція може бути зумовлена невеликою кількістю гіперактивних партійних акаунтів і спільнот у Facebook, які, як правило, репостять контент, щоб посилити його охоплення.
Дослідження не включало користувачів, які, можливо, прочитали контент на іншій платформі, а потім репостили те саме посилання, не натискаючи на нього.
Однак автори рекомендують компаніям соціальних мереж розробляти загальні попередження або своєчасні сповіщення перед тим, як ділитися матеріалом, щоб люди знали про ризики, пов’язані з цим, навіть не читаючи матеріал.