На середу заплановані подальші переговори між керівництвом Volkswagen і профспілковими лідерами. Керівництво Volkswagen хоче закрити щонайменше три заводи, скоротити десятки тисяч робочих місць, а також урізати зарплату на 10% співробітникам, що залишилися, йдеться в заяві представників персоналу.
Виробник також прагне скоротити всі заводи, що залишилися, додається в документі. Це призведе до передачі багатьох завдань і цілих підрозділів на аутсорсинг зовнішнім постачальникам послуг.
“Це план найбільшої німецької промислової групи розпочати розпродаж у своїй країні”, – заявила голова Генеральної заводської ради Даніела Кавалло, виступаючи на головному заводі VW у Вольфсбурзі.
Ця заява з’явилася після того, як Volkswagen нещодавно випустив друге попередження щодо прибутку менш ніж за три місяці. Слабкий попит на китайському та європейському ринках, а також невдалий перехід на електромобілі вдарили по прибутках виробника.
На додачу до скорочення зарплат на 10%, у 2025 і 2026 роках відбудеться дворічне заморожування заробітної плати. Правління також хоче скасувати щомісячну премію за колективні переговори в розмірі 167 євро та інші бонуси.
Ясність щодо майбутніх втрат робочих місць
Якщо оголошені плани закриття будуть реалізовані, це буде перший випадок, коли Volkswagen закриє завод на батьківщині за свою 87-річну історію.
Наразі VW має 10 заводів і 300 000 працівників у Німеччині.
На початку року компанія попередила, що закриття заводів може стати реальністю через посилення конкуренції з боку китайських брендів і уповільнення споживчих витрат.
Профспілки вимагають більшої ясності щодо майбутнього Volkswagen.
“Вже більше року правління не може надати нам цілі для основного бренду VW… правління досі не демонструє жодних ознак плану на майбутнє”, – заявила Даніела Кавалло.
Вона стверджує, що скорочення не можуть бути виправдані, якщо немає певних цілей, до яких слід прагнути.
Кавалло також закликала політиків розробити “комплексний план” переходу на електромобілі та підвищити життєздатність Німеччини як промислового центру.
Речник уряду, якого цитує Reuters, сказав: “Відомо, що Volkswagen перебуває у складній ситуації: “Добре відомо, що Volkswagen перебуває у складній ситуації… Позиція канцлера з цього приводу чітка, а саме: можливі помилкові управлінські рішення з минулого не повинні оплачуватися за рахунок працівників. Зараз мова йде про збереження і забезпечення робочих місць”.
У середу профспілкові лідери зустрінуться з представниками VW для проведення другого раунду колективних переговорів.
Коли Євроньюз звернулася до Volkswagen із запитанням про події понеділка, компанія надіслала електронною поштою раніше опубліковану заяву про процес реструктуризації. У ній йшлося про те, що скорочення покликані зробити компанію “стійко конкурентоспроможною”.
Генеральний директор Volkswagen Passenger Cars Томас Шефер сказав: “Ми повинні дістатися до кореня проблем: ми недостатньо продуктивні на наших німецьких заводах, а наші заводські витрати наразі на 25-50 відсотків перевищують заплановані. Це означає, що деякі з наших німецьких заводів вдвічі дорожчі, ніж у наших конкурентів”.
Він підкреслив, що операції “не можуть продовжуватися, як раніше”.
Volkswagen також додав у своєму електронному листі: “Ми не беремо участі в спекуляціях навколо конфіденційних переговорів з IG Metall і профспілковою радою на рівні колективних переговорів і реструктуризації”.