IBM випускає нові моделі штучного інтелекту, які, за її словами, перевершують інші популярні великі мовні моделі (LLM). IBM випустила останню версію своїх моделей штучного інтелекту (ШІ) для бізнесу, які допоможуть технологічному гіганту в гонці за агентами ШІ.
У понеділок компанія анонсувала свої моделі штучного інтелекту Granite 3.0, які мають відкритий вихідний код і призначені для корпоративного використання, таких як обслуговування клієнтів, автоматизація ІТ, аутсорсинг бізнес-процесів (BPO), розробка додатків і кібербезпека. Компанія стверджує, що вони перевершують моделі штучного інтелекту від Meta, Anthropic і Mistral AI, і їх складніше зламати зловмисникам.
Моделі Granite були навчені на 12 трильйонах токенів даних, у тому числі на різних мовах, а також на даних коду. Відмінність великої мовної моделі IBM (LLM) від інших полягає в тому, що вона навчає свої дані на даних підприємств, а не на загальнодоступних даних, отриманих з Інтернету.
“Ми маємо унікальну, я б сказав, точку зору в галузі, де ми стаємо першим клієнтом для всього, що ми будуємо, що також дає нам перевагу в тому, як ми будуємо моделі”, – сказав Роб Томас, старший віце-президент і комерційний директор IBM, під час брифінгу з пресою та аналітиками.
“Найбільш відкритий код”
Він також сказав, що сімейство LLM “є найбільш близьким до відкритого коду, який будь-хто коли-небудь випускав”.
Різниця між моделлю IBM та Meta полягає в тому, що IBM випустила моделі під ліцензією Apache 2.0 з відкритим кодом, затвердженою Ініціативою з відкритого коду (OSI).
“Ми вирішили, що ми будемо абсолютно чистими в цьому питанні, і вирішили зробити ліцензію Apache 2, щоб надати максимальну гнучкість нашим корпоративним партнерам, щоб вони могли робити з технологією те, що їм потрібно”, – сказав Даріо Гіл, старший віце-президент і директор з досліджень IBM, на прес-конференції.
Модель з відкритим вихідним кодом також дозволяє партнерам IBM створювати інтелектуальну власність на основі моделей Granite.
“Це повністю змінює уявлення про те, як швидко бізнес може впроваджувати штучний інтелект, коли у вас є дозвільна ліцензія, яка дозволяє робити внесок, створює спільноту і, зрештою, забезпечує широке розповсюдження”, – сказав Томас.
Майбутнє за агентами штучного інтелекту
Компанія також окреслила свої амбіції щодо агентів штучного інтелекту – програмного забезпечення, яке може сприймати навколишнє середовище і на основі даних виконувати автономні дії.
“Ми перебуваємо на самому початку ери, пов’язаної з агентами, і в ідеалі асистенти та агенти – це майже дві сторони однієї медалі”, – сказав Томас.
Одним із способів, за допомогою яких IBM планує зосередитися на агентах штучного інтелекту, є агенти для конкретних галузей, розроблені для розуміння унікального жаргону та контенту в певних галузях.
За словами Рітіки Гуннар, генерального директора IBM з питань даних та штучного інтелекту, одним з напрямків використання ШІ є сфера людських ресурсів (HR), де компанія демонструє своїх асистентів, що працюють з кадровими службами.