Ринок — надзвичайно конкурентне середовище. Компанії постійно змагаються за нових клієнтів, вигідні лінії постачань та ринки збуту. Аби не втрати поступ, бізнес має завжди тримати руку на пульсі: пізнавати нові технологічні горизонти, мобілізувати новації та освоювати невідомі раніше способи взаємодії з клієнтами. Швидка реакція на мінливе довкілля стає запорукою більших прибутків, а подекуди й операційного виживання. Крім ринкової конкуренції, компанії змушені також протистояти численним зовнішнім загрозам, і хакерська діяльність — лише одна з великого переліку, хоча й найбільш імовірна.
Мережеві ризики
Кіберзлочинці ніколи не змарнують нагоди зашкодити підприємцям. Крадіжки даних, вимагання та руйнація мережевих протоколів — це верхів’я айсберга улюблених хакерських злочинств. Тому бізнес змушений постійно адаптуватися до нових викликів у напрямку кібербезпеки.
Злочинну активність сьогодні все частіше намагаються попереджати. Один з найефективніших способів — міграція даних у хмари. Бізнес переправляє критичні дані на віддалені сервери. І в цьому напрямку компанії не самотні. На допомогу їм приходять спеціалізовані хмарні оператори, які надають доступ до інфраструктури в режимі реального часу та перебирають на себе левову частку технічних функцій.
Якщо ж повністю захистити дані від хакерів не вдалося, хмарні технології надають можливість швидко відновити роботу сервісів після кібератаки. Головна умова — це дотримуватися процедури правильного бекапу, тобто резервного копіювання даних. Принцип «3-2-1» — де (3!) — це кількість резервних копій даних, (2!) — це носії зберігання, а (1!) — віддалена копія, яку найчастіше розміщують на серверах за кордоном. Під час кібератак хакери намагаються зруйнувати мережеві протоколи підприємств. Інколи їм це вдається, що для непідготовленого бізнесу означає операційну смерть. За таких скрутних умов, останньою надією може стати навіть одна віддалена копія даних.
Коли втручається стихія
Іншим загрозам запобігти ще складніше, а протистояти їм взагалі буває неможливо. Однією з таких загроз може бути природа. Стихійні лиха часто завдають неймовірно великих матеріальних збитків, відбувається масова втеча клієнтів та блокування комунікацій на місцях. Через ураган Ієн, який сколихнув узбережжя країн карибського басейну у вересні 2022 року, в американському штаті Флорида вийшли з ладу 18% станцій стільникового зв’язку. І надати екстрену допомогу постраждалим служби змогли, зокрема, завдяки хмарним сервісам. Співпрацю з операторами доводилося налаштовувати у важких умовах.
Війна та епідемія — це не міфічні вершники апокаліпсиса. За останні роки людство повною мірою відчуло на собі їхні наслідки. Пандемія Covid-19 змусила бізнес шукати шляхи існування в абсолютно незвичних темпах. Найбільший тягар випав на сферу охорони здоров’я, оскільки система не була розрахована на подібні навантаження. Інституційні потужності не витримували навали пацієнтів, а деяким хворим не вдавалося надати допомогу через коронавірусні обмеження. Тож заклади охорони здоров’я звернулися до хмар. У пікові періоди пандемії послугами віддалених серверів користувалися 65% медичних закладів у США. З них 37% були одностайними щодо причин залучення хмарних технологій: кращі можливості відновлення в умовах кризи.
Кожна хвилина на вагу золота
Лічені хвилини простою для бізнесу часто мають фатальні наслідки. Якщо операційний процес переривається на одному етапі, це шкодить загальній роботі підприємства за ефектом доміно. Особливо чутливими є заклади критичної інфраструктури державного значення та сфера логістики. Незначне відхилення від плану перевезень або завантаження продукції — це матеріальні та репутаційні збитки для компанії. Тож нині увага прикута до аналізу ланцюгів постачань. Хмарні технології дають змогу логістичним компаніям полегшувати процес ухвалення рішень насамперед завдяки моделюванню кризових явищ на ринку та прогнозуванню імовірних перепон, що трапляються в дорозі.
Інвестиції у хмарні технології активізують сьогодні також і логістичні компанії. Останні дослідження показують, що понад 54% опитаних функціонерів готові йти на більші витрати задля міграції у хмари. Головна мета — зробити лінію постачань більш надійною та захищеною. Своєю чергою, 26% опитаних переконані, що технології збільшують точність ринкових прогнозів.
Хмарні сервіси дозволяють поглянути на ринок комплексно. Це серйозна перевага для довгострокового планування, але у непрорахованих кризових ситуаціях вона майже незамінна. Перелаштувати потік товарів через негоду або пошкодження транспорту за короткий проміжок часу — з такими завданнями логісти стикаються дуже часто. Хмарні сервіси пришвидшують дистанційний аналіз процесів та полегшують обмін даними між ланками ліній логістики у режимі реального часу.
Перспектива
Обсяг даних у мережі постійно зростає. Оперувати всією інформацією стає складніше. Водночас робити це ефективно та швидко — ознака, яка надає перевагу перед іншими конкурентами на ринку. Висока швидкість передачі інформації — необхідна умова для існування сучасного бізнесу. І якщо для малих закладів різниця у кілька мілісекунд несуттєва, то для логістичних конгломератів — це гарантія прибутків та гарної репутації. Хмарні сервіси надають миттєвий доступ до даних. Це дозволяє краще реагувати на мінливі умови ринку та здійснювати кризовий менеджмент.