Дія.Освіта отримала нові інструменти для бібліотекарів

0
1 319 views
Дія.Освіта отримала нові інструменти для бібліотекарів

Міністерство цифрової трансформації України презентує інструменти для підвищення цифрової грамотності – нову Рамку цифрової компетентності та тест Цифрограм для бібліотекарів.

Щоб підтримати бібліотекарів у їхньому професійному розвитку та підготувати їх до нових викликів, за підтримки Програми розвитку Організації Об’єднаних Націй (ПРООН) в Україні та фінансування Швеції було створено єдиний стандарт цифрових компетентностей у бібліотечній сфері. Це допоможе створити ефективну систему навчання та професійного розвитку бібліотекарів і допоможе їм стати менторами в цифровому світі для відвідувачів бібліотек.

Покращення роботи

Нова Рамка цифрової компетентності та тест Цифрограм для бібліотечних працівників вже доступні на Дія.Освіта. Впровадження нових інструментів для бібліотечних працівників допоможе підвищити їхню кваліфікацію та ефективніше працювати з потребами сучасних користувачів.

Завдяки цим інструментам бібліотеки будуть краще підготовлені до підтримки спільнот у навчанні цифрової грамотності та використанні цифрових ресурсів, що сприятиме розвитку цифрового суспільства.

«Бібліотеки — простори для навчання впродовж життя. Тут можна вибрати як нову книгу, так і новий освітній серіал на платформі Дія.Освіта. Співпраця з Українською бібліотечною асоціацією дала змогу створити хаби цифрової освіти. Ми створили рамку цифрової компетентності для бібліотекарів, щоб покращити їхні цифрові навички та взаємодію з користувачами», — каже Валерія Іонан, заступниця міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції.

Рамка цифрових компетентностей для бібліотекарів

Цифрова компетентність бібліотекаря — це здатність ефективно виконувати професійні обов’язки з використанням цифрових інструментів та ресурсів. Рамка допоможе бібліотекарям оцінити рівень цифрової компетентності, виявити прогалини в знаннях та визначити сфери, які потребують покращення.

Рамка охоплює 5 сфер цифрових компетентностей, які містять 25 компетентностей і 3 рівні володіння:

  • Пошук та робота з інформацією – вміння знаходити, оцінювати та ефективно використовувати цифрові ресурси, включаючи онлайн-каталоги та бази даних.
  • Цифрова комунікація та співпраця – навички використання цифрових інструментів для спілкування з користувачами та колегами, організації онлайн-заходів.
  • Створення та управління цифровим контентом – вміння проектувати, створювати та управляти цифровими продуктами та ресурсами, включаючи веб-сайти та соціальні мережі.
  • Безпека та захист даних – знання правил захисту персональних даних користувачів та кібербезпеки, захист бібліотечних систем та ресурсів.
  • Інновації та цифрове лідерство – навички використання новітніх технологій для виконання професійних завдань та впровадження інновацій у бібліотечну діяльність.

За основу взято європейську концептуально-еталонну модель цифрових компетентностей для громадян DigComp 2.2:1 The Digital Competence Framework for Citizens.

Цифрограм для бібліотекарів

Цифрограм для бібліотекарів

Цифрограм для бібліотекарів — це зручний інструмент для виявлення сильних сторін та прогалин у володінні професійними цифровими навичками у сфері бібліотечних послуг. Тест допоможе оцінити рівень цифрових знань та навичок, визначити сфери, що потребують покращення, та планувати подальший професійний розвиток.

Ознайомитися з інструментами можна за посиланнями:

«Працівники бібліотек та хабів цифрової освіти роблять неоціненний внесок у розвиток цифрової грамотності у країні, адже саме вони допомагають українцям опанувати нові технології та розвивають їхні цифрові навички. Тому важливо, щоб бібліотекарі мали сучасні цифрові компетентності та можливості, щоб їх розвивати», — зазначає Постійний представник UNDP в Україні Яко Сільє.

На його думку, Рамка цифрової компетентності та Цифрограм допоможуть бібліотечним працівникам у цьому, адже предметно підкажуть, які саме знання треба підсилити, щоб бути ще ефективнішими у своїй роботі.

«Рамка цифрових компетентностей та Цифрограм для бібліотекарів допоможуть кожному бібліотекарю краще зорієнтуватися й правильно побудувати індивідуальну освітню траєкторію вдосконалення цифрових навичок», — додає Оксана Бруй, президентка ВГО Українська бібліотечна асоціація, заступниця генерального директора Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого.