Штучний інтелект у CRM: можливості для автоматизації та персоналізації

0
2 331 views
Штучний інтелект у CRM: можливості для автоматизації та персоналізації

ШІ (штучний інтелект) став правою рукою людини. Як в інших сферах діяльності, так і в CRM — управлінні відносинами з клієнтами, — AI може взяти на себе частину рутинних завдань, таких як написання текстів, аналітика, обслуговування клієнтів тощо. За статистикою, штучному інтелекту підвладна автоматизація понад 50% функцій CRM-систем. У цій статті розповімо про перспективи, які забезпечить вашому бізнесу інтеграція ШІ, а також поділимося кейсами використання технології.

AI-технології в CRM

Щоб завжди бути на крок попереду своїх конкурентів, вам потрібно брати до уваги тенденції ринку, а також пропонувати винятковий сервіс. Упоратися з обома завданнями допоможе використання штучного інтелекту в комплексі з CRM-системою. Відкриваємо для вас перспективи впровадження ШІ в трьох найважливіших для бізнесу аспектах.

AI для аналізу даних

CRM-системи, підсилені штучним інтелектом, можуть швидко аналізувати значні обсяги інформації різного типу в реальному часі. ШІ може підготувати дані про окупність маркетингу, відсоток конвертації лідів, купівельну поведінку клієнтів або ж їх задоволеність у вигляді змістовних звітів. І вже в такому зручному форматі дані будуть корисними фахівцям для прийняття стратегічних рішень. У такий спосіб компанії вдасться без зайвих зусиль і навантаження на працівників оптимізувати бізнес-процеси, а також виявити можливості для зростання.

Крім цього, на основі отриманих даних ШІ може навіть спрогнозувати тенденції. Наприклад, з огляду на споживчу поведінку наявних клієнтів технологія дасть змогу передбачити, які ліди варті інвестицій, а які не принесуть вам прибутку в майбутньому. Або ж за допомогою ШІ в CRM-системі ви можете прогнозувати продажі, щоб ефективно управляти запасами: умовно, виробляти або закуповувати стільки товару, скільки ви точно зможете продати.

AI та автоматизація процесів

Крім автоматизації аналітичних процесів, штучний інтелект може полегшити роботу працівників інших напрямів.

Наприклад, ШІ в комплексі з CRM-системою допоможуть вашому бізнесу автоматизувати процес лідогенерації та email-маркетингу. Коли клієнт проходить реєстрацію на сайті, потрібно надіслати йому листа з підтвердженням. AI допоможе створити текст повідомлення. А за допомогою CRM-системи та інтеграцій із інструментами email-маркетингу ви зможете налаштувати тригерні повідомлення. Вони будуть надсилатися клієнту у відповідь на певну його дію.

А для швидкого та якісного обслуговування клієнтів бізнес може налаштувати чат-бот із ШІ. Такий віртуальний асистент буде миттєво відповідати на запити й надасть релевантну інформацію, яку ви закладете в основу бота.

І це лише деякі приклади автоматизації, які може забезпечити CRM зі штучним інтелектом. Насправді ж ця технологія має ще багато інших варіантів практичного застосування.

Персоналізація взаємодії завдяки ШІ

Ми вже визначили, що CRM-система здатна збирати, зберігати й обробляти клієнтські дані. Отриману інформацію можна застосовувати для сегментації цільової аудиторії та наявних покупців за демографією, уподобаннями, споживчою поведінкою та іншими факторами. А в подальшій комунікації ви можете застосовувати ШІ, щоб створювати персоналізовані пропозиції. Технологія візьме на себе генерування текстів із особистим підходом для комунікації. Клієнтам подобається, коли їхні потреби й уподобання розуміють і беруть до уваги. У такий спосіб вам вдасться конвертувати якісних лідів у постійних лояльних покупців.

Як бізнеси використовують AI в CRM для підвищення ефективності

Приклади використання AI: Як бізнеси використовують AI в CRM для підвищення ефективності.

Якщо вам здається, що досконале використання ШІ в роботі з клієнтами можливе лише в майбутньому, то ви помиляєтеся. Штучний інтелект уже допомагає оптимізувати роботу з клієнтами в найуспішніших корпораціях. Ось як Amazon використовує AI:

  1. ШІ для створення сторінок товарів із детальним описом.

Amazon у своєму блозі пише, що інтеграція ШІ змінила підхід до наповнення сторінок товарів інформацією. Технологія допомагає продавцям створювати назви та описи товарів. Це швидше та ефективніше, ніж ручна робота.

  1. ШІ для надання персональних рекомендацій покупцям.

Спеціальний алгоритм штучного інтелекту в Amazon генерує персональні рекомендації щодо розміру речей. Технологія дає змогу консультувати клієнта з огляду на дані про співвідношення розмірних сіток поміж брендів, уподобання та історію покупок клієнта, які зберігає система CRM.

  1. ШІ для систематизації відгуків.

Використовуючи технологію ШІ, компанія може формувати опис товару, зважаючи на найпоширеніші відгуки. Характеристики товару, сформовані з урахуванням досвіду покупців, підвищують довіру клієнтів і збільшують продажі.

Є ще один яскравий приклад використання ШІ в роботі з клієнтами — компанія Starbucks. «Ми працюємо над технологією, яка допоможе посилити людський зв’язок», — каже Мартін Флікінджер, технічна директорка Starbucks.

Компанія інтегрувала ШІ в процес моніторингу соцмереж та відгуків клієнтів. Отримані дані Starbucks використовує для коригування стратегій, позицій у меню й покращення досвіду взаємодії.

Виклики та обмеження під час інтеграції AI в CRM

Технологія artificial intelligence ще дуже молода, усі головні зрушення в цій сфері ще попереду. Через це існує низка викликів, із якими може зіштовхнутися бізнес:

  • потреба в перевірці достовірності згенерованої інформації ШІ;
  • потреба в навчанні та адаптації персоналу до технології;
  • обмеження в креативних можливостях ШІ;
  • необхідність уважно ставитися до питання захищеності даних.

Та стрімкий розвиток ШІ й постійні оновлення з кожним днем зменшують недоліки технології та роблять її все більш привабливою для компаній.

Висновки:

Якщо ви хочете посісти лідерські позиції серед конкурентів на ринку, вам потрібно усвідомити важливу річ: майбутнє бізнесу за технологіями. CRM-системи, оснащені інтеграцією штучного інтелекту, відкривають можливості автоматизації та оптимізації процесів взаємодії з клієнтами. А персоналізована комунікація формує в споживачів лояльність до вашого бренду. Готові підсилити свій бізнес штучним інтелектом? Звертайтеся до CRM Solutions за сучасними рішеннями, якими ви дійсно будете користуватися.