Інженерне диво Китаю: новий підводний тунель скорочує час подорожі вдвічі

0
8 481 views
Інженерне диво Китаю: новий підводний тунель скорочує час подорожі вдвічі

Мережа високошвидкісних залізниць Китаю продовжує набирати обертів із завершенням будівництва рекордного підводного тунелю. Підводний тунель через затоку Чжаньцзян, ключова ділянка високошвидкісної залізниці Гуанчжоу-Чжаньцзян, знаменує собою важливу віху в розвитку інфраструктури країни.

Після 33 місяців будівництва тунель може похвалитися вражаючою довжиною 9 640 метрів, з яких 7 551 метр прокладено однією тунелепрохідницькою машиною (ТПМ) під назвою “Yongxing”. Це робить його найдовшим односхилим підводним високошвидкісним залізничним щитовим тунелем у Китаї, демонструючи неабиякий інженерний досвід країни.

Важливість цього однопрохідницького підходу полягає в його ефективності та безпеці, особливо при роботі в складних геологічних умовах. Традиційні методи, що передбачають виїмку ТБМ з обох боків і зустріч посередині, були визнані непридатними для проекту Чжаньцзянської затоки.

Уявіть собі цього бегемота, який заривається на глибину до 50 метрів під водою, витримуючи величезний тиск, еквівалентний 5,2 кілограмам на площу розміром з ніготь. Не дивно, що команді 14-ї групи бюро Китайської залізниці довелося адаптувати машину спеціально для цих складних умов!

Але чому тунель, а не міст? Відповідь на це питання багатогранна. Тунель захищає мальовничий горизонт затоки Чжаньцзян і мінімізує екологічний вплив на морське життя. Крім того, міст може перешкоджати проходженню великих суден і бути вразливим до тайфунів, які часто трапляються в цій місцевості. Підводний тунель оминає ці проблеми, забезпечуючи безперебійне та безпечне високошвидкісне залізничне сполучення навіть за суворих погодних умов.

Цей важливий тунель прокладає шлях до завершення будівництва всієї 401-кілометрової високошвидкісної залізниці Гуанчжоу-Чжаньцзян до кінця 2025 року. З проектною швидкістю 350 кілометрів на годину ця залізнична лінія є життєво важливим доповненням до високошвидкісної мережі Китаю. Після введення в експлуатацію час у дорозі між Гуанчжоу і Чжаньцзяном скоротиться з понад 2,5 годин до 90 хвилин. Цей проект, безсумнівно, сприятиме якісному розвитку всього регіону.