Російська військова система радіоелектронної боротьби (РЕБ) постійно заважає польотам літаків над половиною Польщі та частиною країн Європи. Усі країни висловлюю “крайню заклопотаність” на цю тему.
Про це пише військовий екперт-зв’язківець Сергій Флеш (Бекретнов).
Як працює flightradar
Він пояснює, як працюють системи з визначення положення літаків у просторі:
“Коли літак летить у повітрі, його транспондер на борту постійно передає всю інформацію про місцезнаходження літака в просторі. Інформація передається згідно зі стандартами системи ADS-B”.
Безліч приймальних станцій на землі приймають цей сигнал і наносять на карту інформацію про кожен літак. Саме так працює сайт flightradar24.com
Падіння NACp
Службова інформація ADS-B містить безліч параметрів, один з яких NACp (Network Airspace Control and Protection). Кожен літак передає в цьому параметрі, з якою точністю він орієнтується в просторі на основі навігаційної системи GPS. Ідеальне значення 11 говорить про точність до 3 метрів.
“Якщо щось заважає GPS і його точність падає, то параметр зменшується, і літак “говорить” про це всім. І всі служби звертають на це увагу, бо безпека польоту знижується”, – зазначає експерт.
Звісно, є ще наземні РЛС диспетчерів, висотоміри, але тільки GPS має “надточність”. Для безпечних польотів у цивільній авіації значення NACP допускається до 8, що відповідає точності 92.6 метра.
Карта перешкод GPS
Дані NACp можна збирати з усіх літаків і малювати єдину карту перешкод GPS у повітрі, що і робить сервіс https://gpsjam.org
“Хто дає перешкоди на частотах GPS? Тільки військовий РЕБ. Тож, на цій карті видно, як РЕБ з Калінінграда постійно заважає польотам літаків над половиною Польщі та частиною країн Європи. Усі країни висловлюю “крайню заклопотаність” на цю тему”, – пише Флеш.
Він також помітив, що петербург та область закрита РЕБ стабільно і щільніше, ніж навіть передмістя москви. Очевидно, росія таким чином захищає свою територію на західних кордонах.