У 2023 році активними користувачами інструментів Big Data в Україні були ритейл, сфера послуг, медичні заклади. Водночас з’явився попит на такі технології у компаній-виробників, малого підприємництва й тих, хто займається послугами освіти.
Київстар проаналізував запити за підсумками 2023 року, що надходили від українського бізнесу. На основі цього Київстар підготував аналітику, у яких галузях українського ринку ростиме потреба в інструментах Big Data.
Хто потребує Big Data
Зокрема, серед галузей бізнесу 2023 року був такий розподіл нових запитів:
- 28,77% – ритейл (онлайн і офлайн),
- 17,81% – заклади харчування (ресторани, кав’ярні, піцерії тощо),
- 12,33% – сфера послуг,
- 13,70% – сфера нерухомості,
- 9,59% – виробництво,
- 8,22% – краса і спорт (салони краси, перукарні, масажні салони, спортивні центри),
- 6,85% – медицина і ветеринарія (медичні та аптечні заклади),
- 2,74% – освіта і саморозвиток.
Висновки з дослідження
«Такі цифри ілюструють низку трендів на ринку. У ритейлі традиційно висока кількість запитів (28,77% ) на Big Data-продукти (зокрема, таргетовану комунікацію), і вона й далі продовжує зростати. Крім того, прослідковується збільшення попиту в цій галузі на аналітичні продукти. Активно аналітикою також цікавиться і сфера послуг (12,33%)», — каже Тетяна Юрчишина, маркетинг-директорка Київстар на B2B-ринку.
Яскраво простежується зростання попиту на Big Data-продукти на нову, і раніше менш активну категорію — серед виробників (9,59%), особливо тих, які самостійно вибудовують канали продажу своєї продукції.
Також Юрчишина зауважує, що зростає кількість запитів на аналітику й таргетовані смс-повідомлення серед аптек (6,85%). Аналітики передбачають, що у сфері освіти і саморозвитку буде збільшуватись попит на послуги з дослідження власної аудиторії та пошуку схожих потенційних клієнтів. Крім того, збільшується кількість запитів на пошук персоналу виробничих професій.
Що таке Big Data і як це працює
Технологія базується на прогностичних моделях, побудованих на аналізі великої кількості неперсоналізованих і знеособлених даних, а також алгоритмах машинного навчання.
Алгоритми Big Data дозволяють профілювати аудиторію за майже 100 автоматизованими критеріями. Це допомагає будувати прогнози з дуже високою ймовірністю. Зокрема, це прогнози, які є потреби у тої чи іншої категорії користувачів та які особливості поведінки вони мають. Відтак таке профілювання дозволяє вибудовувати з цільовою аудиторією кращу та більш адресну комунікацію.
У 2023 були популярними такі інструменти Big Data, розроблені Київстар:
- Розсилки (таргетовані та тригерні) — допомагають вибудувати комунікацію з цільовою аудиторією, враховуючи її стать, інтереси, потреби, спосіб життя тощо серед 100+ Big Data-параметрів.
- Аналітика і портрет клієнта — допомагає більше дізнатися про характерні риси та вподобання своїх клієнтів (чи як змінилися їхні потреби), сегментувати аудиторію, адаптувати асортимент, розробити релевантні пропозиції та побудувати відповідну маркетингову стратегію.
- Геоаналітика та теплові карти — дозволяють визначити найбільш популярні серед цільової аудиторії місця для відкриття чи релокації бізнесу, розширення його мережі, запуску нових транспортних маршрутів, розміщення зовнішньої реклами тощо.
- Антифрод-інструменти, які допомагають онлайн-магазинам боротися з цифровим шахрайством.