Оновлення Google Chrome, яке може обмежити роботу блокувальників реклами

0
500 views
Оновлення Google Chrome, яке може обмежити роботу блокувальників реклами

Команда Google Chrome працювала над переходом на новий формат розширень Manifest V3 протягом останніх кількох років. Ймовірно, вона зіткнулася з більшою реакцією і довшими затримками, ніж очікувалося. Це пов’язано з тим, що команда вводить обмеження на правила фільтрації в новому форматі, що вплине на багато розширень, особливо на блокувальники реклами. Саме через це розгортання було призупинено в грудні 2022 року, і тепер, через рік, команда готова відновити процес переходу.

Формат розширень Manifest V3 вперше з’явився на стабільному каналі Chrome у 2021 році, але він не замінив Manifest V2. Команда пропонувала підтримку обох форматів, яка тепер має змінитися наступного року. Девід Лі, менеджер з продуктів Google, оголосив у своєму блозі, що перехід на Manifest V3 відновиться вже зараз.

Команда почне відключати розширення на основі Manifest V2 у всіх попередніх стабільних версіях Chrome, починаючи з червня 2024 року. Це стосується каналів Dev, Canary та Beta, а ми в цей час будемо працювати на Chrome 127. Крім автоматичного вимкнення, це також не дозволить користувачам встановлювати ці розширення з Інтернет-магазину Chrome. Аналогічно, розширення з позначкою Featured в магазині втратять цю позначку.

Що стосується користувачів стабільних каналів, то зміни набудуть чинності повільно і дещо пізніше. Google очікує щонайменше місяць часу для спостереження та стабілізації змін у попередньо стабільному каналі, перш ніж розширити розгортання на стабільний канал Chrome. Це означає, що користувачі стабільного Chrome побачать ці зміни вже в липні 2024 року.

Формат розширень Manifest V3 має низку змін, але є одна особлива зміна, яка обмежить можливості розширень, особливо блокувальників реклами. Google додав обмеження на кількість правил фільтрації, які може запропонувати розширення. Спочатку він обмежив кількість правил фільтрації до жалюгідних 5 000, але після негативної реакції збільшив їх до 30 000. Для порівняння, формат Manifest V2 не має жодних обмежень на правила фільтрації.

Google пояснює додавання таких обмежень тим, що Chrome має бути більш економним у споживанні ресурсів. Компанія також додає, що це також захистить конфіденційність користувачів від розробників розширень. Не важко здогадатися, що користувачі та розробники блокувальників реклами здебільшого незадоволені цими майбутніми змінами. Багато користувачів навіть висловили свою думку про перехід на інший браузер.

Однак Google знайшов союзника в особі Андрія Мєшкова, технічного директора AdGuard, який сказав “З Manifest V3 ми спостерігаємо величезні зусилля, які команди розробників браузерів (зокрема, Chrome, а також інших браузерів) докладають для роботи над єдиною платформою, і я бачу, як вони прислухаються до відгуків розробників розширень”. Він додав: “Блокувальники реклами, такі як ми, зможуть і надалі відповідати поставленим завданням і вдосконалюватися”.

Chrome – не єдине місце, де Google працює над обмеженням блокувальників реклами. Вона також почала блокувати блокувальники реклами на YouTube. Нещодавно компанія також підтвердила уповільнення відтворення відео для глядачів, які використовують блокувальники реклами.