Укртелеком впровадив унікальну технологію роботи з даними користувачів в онлайн середовищі Onion ID компанії myGaru. Це динамічний ID з контрольованим доступом та криптографічним захистом, побудований на базі інноваційної технології ідентифікації користувачів, незалежної від third-party cookies.
Навіщо
Спираючись на чинне законодавство, європейські регулятори піклуються про приватність користувачів в інтернеті й вимагають від Google заблокувати використання third-party cookies в браузері Chrome. Це означає, що основний спосіб ідентифікації користувачів та збору інформації в 2024 році стане недоступним для рекламодавців і контент-мейкерів (медіа, сайти, ігрові платформи тощо).
Раніше, ще в 2020 році, компанія Apple заради посилення безпеки користувачів вже заблокувала використання third-party cookies у браузері Safari. Те саме зробив й інший популярний браузер Mozilla FireFox.
Безпека даних користувачів і їхнє використання третіми особами є питанням номер один у світі захисту приватності в онлайні. Зокрема, мова йде про необхідність чіткого регулювання того, як треті особи можуть обробляти інформацію про користувачів, а також про те, щоб останні могли самостійно вирішувати, як і де їх ідентифікують.
Наявні рішення, як то дані з браузера користувача, не спроможні забезпечити ні належний рівень захисту даних, ні необхідну рекламодавцям кросс-платформенну ідентифікацію користувачів. І в цих умовах оптимальним стає рішення, що працює на базі інфраструктури інтернет-сервіс провайдера.
Впровадження в Укртелекома
Європейські органи провели колосальну роботу щодо регуляції використання даних користувачів інтернету. Звичні способи обробки інформації на ринку діджитал реклами, засновані на безконтрольному використанні статичних ідентифікаторів (third-party cookies, ID мобільного пристрою, IP адреси), вже перестають працювати.
Про це сказав Віталій Морозенко, засновник та СЕО myGaru.
«Завдяки співпраці з телеком-операторами ми створюємо альтернативний простір з повагою до онлайн приватності. З нашою технологією інтернет користувач отримує можливість безпосередньо впливати на те як його ідентифікують”, – зазначив він.
З іншого боку, за його словами, компанія запускає нову технологічну еру для рекламодавців з широкими можливостями персоналізованого кросс-девайсного бренд-досвіду.
“Головна зміна полягає в тому, що дотримання приватності користувача стає не просто юридичним зобов’язанням для рекламодавців, а закладається в нашій системі на рівні базової технології та є умовою доступу до можливостей платформи», – додав Морозенко.
Приклад для інших провайдерів
«Завдяки партнерству з myGaru, яке було запущене на нашій інфраструктурі перше в світі, Укртелеком зможе зробити свій вклад в безпеку персональних даних користувачів в українському інтернет-просторі», – наголосив Ігор Яремчук, заступник генерального директора з комерційних питань Укртелекома.
На його думку, унікальність технології Onion ID сприятиме розвитку телеком-ринку, адже вона пропонує альтернативу підірваної регуляторами монополії глобальних гравців та дозволить українським інтернет провайдерам отримувати додатковий дохід.
Він сподівається, що інноваційний приклад Укртелекому стане поштовхом для інших українських інтернет провайдерів. Чим більше компаній запровадять цю технологію, тим більш привабливою вона буде для рекламодавців, а, отже, і більш дохідною для всього телеком-ринку.