Google зазначає, що сервіс Пошук ніколи не буде вирішеною проблемою. Старі виклики еволюціонують, і постійно виникають нові, оскільки Інтернет і світ постійно змінюються. Тому доводиться вирішувати безліч глибоких технічних завдань.
Google продовжує вдосконалювати Пошук за п’ятьма головними напрямками.
1. Забезпечення якісних результатів
Важливо ранжувати інформацію не лише на підставі її відповідності вашому запиту, але й того, що ймовірно буде корисним і надійним. Саме цей підхід виділив Google з першого дня. Алгоритм PageRank не просто враховував, чи відповідають запиту слова на сторінці. Він також дивився на те, як сайти посилаються один на одного, щоб виділити, які сторінки є важливими чи авторитетними.
Пошуковий велетень адаптовував методи протягом років у міру розвитку Інтернету та вдосконалення технологій. Наприклад, з поширенням дезінформації компанія розробила способи визначення, чи можуть теми бути більш чутливими до недостовірного контенту, як-от теорії змови або медична дезінформація, і в такі моменти орієнтували ранжування більше на авторитетність.
Щороку ми розробник проводить сотні тисяч оцінок якості, щоб переконатися, що відповідає високим стандартам. Щоб і надалі забезпечувати корисні результати, компанія буде регулярно робити ключові оновлення системи, а також більш спеціалізовані оновлення, наприклад, оновлення корисного контенту.
Є аспекти якості інформації, які продовжують еволюціонувати й вимагають нових підходів. Наприклад, одним відомим викликом є інформаційні прогалини, також відомі як “дірки в даних” (data voids), коли високоякісна інформація просто може бути недоступною.
Розробники придумали способи показу попереджень, коли теми стрімко розвиваються або коли у компанії не дуже впевнені в якості результатів, попереджаючи людей, що вони мають підходити до цих результатів з більшою уважністю. Google також інвестував в інші інструменти інформаційної грамотності, які допомагають людям перевіряти джерела й отримувати контекст для оцінки того, що вони знаходять.
2. Розшифровка значення
Розуміння інформації — і, зокрема, розуміння значення запитів людей — завжди було важливою сферою діяльності Google протягом багатьох років. На початку системи були здебільшого побудовані на простому зіставленні слів. Але саме тут такі речі, як правопис, стали дуже важливими. Тоді, якщо ви допустили помилку в написанні слова, ви знаходили лише сторінки, на яких це слово було написано неправильно. Тому компанія створила першу систему машинного навчання в Пошуку, щоб вирішити цю проблему.
З роками системи стали набагато складнішими, краще розуміючи синоніми та контекст слів. Такі прориви, як Knowledge Graph (Мережа знань), допомогли зрозуміти, як люди, місця та речі у світі пов’язані між собою — розуміючи світ більше саме так, як це роблять люди. Тож тепер можна знайти саме те, що ви шукаєте, і навіть зробити наступний крок. Наприклад, пошук найпопулярнішого нового фільму та отримання фактів про акторський склад і тривалість фільму, а також кінотеатри поблизу вас і посилання для покупки квитків.
Великі мовні моделі, як-от BERT, розроблені дослідницькою командою Google, допомогли зробити величезний крок вперед у розшифровці запитів природною мовою, щоб надавати більш актуальні результати для мов, які використовуються в усьому світі. Такі моделі можуть брати знання з однієї мови та застосовувати їх до інших, тож можна отримувати кращі результати багатьма мовами, якими пропонується Пошук. Таким чином команда створила Перекладач Google, щоб допомогти людям подолати мовні бар’єри, і щоб вони могли краще розуміти інформацію всього світу.
Новітня генеративна технологія штучного інтелекту та великі мовні моделі можуть допомогти переосмислити Пошук, розблокувати нові типи запитань і змінити спосіб організації інформації. Наразі розробники експериментують із застосуванням генеративного штучного інтелекту до пошуку через Search Labs і швидко оновлюють цей досвід, досліджуючи можливості.
3. Розуміння зображень, відео та іншого
У світі є так багато інформації, яка не є текстовою, і так багато способів запитати про речі, не вводячи слова у вікно пошуку.
Застосувавши останні розробки в обробці природної мови (NLP), у 2008 році команда запустила можливість пошуку за допомогою голосу, що робить пошук на мобільному телефоні більш природним. Потім вона розширила можливості голосового вводу з опцією “hum to search” (наспівувати для пошуку), коли у вас в голові застрягла мелодія, але ви не знаєте слова.
У 2015 році розвиток комп’ютерного зору зробив можливим пошук того, що ви бачите за допомогою Об’єктива. Google перетворив камеру вашого мобільного телефону на інструмент для дослідження й запитань про світ навколо вас, щоб ви могли дізнатися більше про ту квітку чи комаху, яку ви побачили під час прогулянки у своєму районі. Сьогодні люди щомісяця виконують понад 12 мільярдів візуальних пошуків за допомогою Об’єктива.
Минулого року пошуковий гігант запустив мультипошук, який розширив ці можливості, дозволяючи додавати текст до візуального пошуку. Тепер ви можете робити такі дії, як сфотографувати диван, який вам подобається, додати слово “стілець”, і Google використає зображення та слово, щоб показати вам подібні предмети, які можна додати до гарнітури у вітальні.
4. Виявлення та боротьба зі спамом
Будь-хто, хто коли-небудь заглядав у свою папку зі спамом електронної пошти, може оцінити всю роботу, яка робиться для того, щоб утримати цю небажану пошту подалі від вашої скриньки вхідної пошти. Таким же чином розробники створили вдосконалені системи для боротьби зі спамом у Пошуку. Без цих розширених засобів захисту результати пошуку були би переповнені абсолютно нерелевантною інформацією, спробами фішингу та посиланнями на шкідливе програмне забезпечення.
Гугл постійно розробляє нові методи та оновлює системи ранжування для захисту від спаму. Але спам також адаптується та розвивається, вимагаючи постійної уваги з боку команд розробників.
Останніми роками вони застосували нові технології штучного інтелекту для виявлення спаму, що допомогло захистити результати пошуку від спаму на 99%. Це залишається для компанії великою сферою інвестицій: доки люди звертаються до Google у пошуках інформації, спамери намагатимуться обійти захист, тому у компанії мають бути пильними та на крок попереду.
5. Пошук стає безпечнішим
Протягом багатьох років у Google зберігають тверду відданість принципам всебічного доступу до інформації, допомагаючи людям залишатися в безпеці та мати контроль. Вони прагнуть допомогти людям знаходити інформацію, яка є в межах закону, і водночас не надавати їм неякісний або шкідливий контент, про який вони не просили.
У компанії прийшли до цього як шляхом розширення нашої політики захисту, щоб люди могли видалити конфіденційну особисту інформацію з результатів, так і через вдосконалення систем ранжування з урахуванням безпеки та інклюзивності.
Наприклад, розробники запустили покращення для зменшення високого ранжування небажаного відвертого контенту в Пошуку та оновлення, щоб розмити відверті зображення за замовчуванням, а також удосконалення ранжування, щоб обмежити охоплення сайтів, які використовують експлуатаційні практики. Тим часом, були оновлені правила, щоб люди віком до 18 років могли видаляти свої зображення з Пошуку, і запустили нові інструменти, як-от Результати з інформацією про вас, щоб полегшити контроль за тим, як ваша особиста інформація відображається в результатах пошуку.
Мільярди людей покладаються на Google для отримання інформації, тому у компанії щодня покращують Пошук.