Великі технологічні компанії багато говорять про конфіденційність і свободу вираження поглядів, але їх політика та практика часто це підривають. Цифрові права стали невід’ємною частиною основних прав людини. Однак технологічні компанії часто надають перевагу прибутку та зростанню.
Згідно з даними, наданими командою Atlas VPN, Twitter (тепер X) отримав найкращі результати щодо своєї політики та практик, що впливають на права людей на свободу вираження поглядів і конфіденційність. Тоді як Amazon і Tencent отримали найгірші оцінки за свої дії щодо цифрових прав людей. Проте жодна з компаній не отримала прохідний бал.
Дані базуються на статистиці рейтингу цифрових прав (RDR). Організація оцінює компанії за 58 показниками в трьох категоріях: управління, свобода слова й інформації та конфіденційність.
Відсотки на діаграмі нижче представляють середню оцінку ефективності компанії за всіма показниками індексу RDR. Кожен показник має перелік елементів, і компанії отримують кредит (повний, частковий або без кредиту) за кожен елемент, який вони виконують.
Лідери рейтингу
Twitter отримав найкращий результат у 56% за практику та політику щодо управління, свободи слова та конфіденційності. Компанія посіла перше місце за детальною політикою щодо вмісту та публічними даними про модерацію створеного користувачами контенту.
Важливо зазначити, що ця оцінка була підрахована до того, як Ілон Маск захопив Twitter. Буде цікаво подивитися, як зміни мільярдера в платформі вплинуть на цей результат у майбутньому.
Yahoo отримав 54% показників цифрових прав. З моменту придбання приватною інвестиційною компанією Apollo Global Management Yahoo отримав майже три бали завдяки вдосконаленій політиці безпеки та витоку даних.
Корпорація Microsoft отримала 50% від своїх методів і політики щодо цифрових прав. Корпорація Майкрософт не має комплексної політики захисту свободи слова. Її платформа LinkedIn відставала від інших аналогів у соціальних мережах за цим показником, не змігши повністю пояснити видалення вмісту.
Google набрала 47% , але її оцінка знижується другий рік поспіль через застарілу політику. Зокрема, про сповіщення користувачів пошукових служб про обмеження вмісту та відсутність шифрування для Gmail і Google Drive.
Meta отримала 46%, незважаючи на оприлюднення нової політики щодо прав людини. Вона не змогла повністю захистити права людини в алгоритмах і не розкрила, як її алгоритми модерують рекламу.
Apple, яка часто хвалиться своїми зобов’язаннями щодо конфіденційності, набрала 44%. Оцінка компанії зросла з минулого року завдяки розширеній звітності щодо модерації вмісту та правил App Store. Однак Apple не має прозорості в своїй політиці та практиці щодо цільової реклами.
Kakao зрівнявся з Apple і став єдиною неамериканською компанією у верхній половині, що отримала 44%. Він сформував комітет правління для нагляду за конфіденційністю, свободою вираження думок та іншими питаннями після суперечки щодо чат-бота.
З іншого боку, Amazon і Tencent отримали жахливі 25% через значні недоліки в політиках і практиках, що впливають на цифрові права. Обом бракує прозорості щодо модерації вмісту та дотримання державних обмежень. Їхня неспроможність поважати свободу вираження думок і приватність призвела до низьких балів.
Боротьба з гігантами
Оскільки великі технологічні компанії дедалі більше домінують у цифровому середовищі, люди стикаються зі зростаючими загрозами конфіденційності в Інтернеті та свободі слова. Однак є кроки, які користувачі Інтернету можуть зробити, щоб краще захистити свої цифрові права в епоху безпрецедентного впливу Кремнієвої долини.
Перш за все, будьте поінформованими. Проведіть дослідження, щоб дізнатися, як великі технологічні компанії, такі як Google, Facebook і Amazon, вирішують критичні проблеми, як-от збір даних, модерація вмісту та державні запити на інформацію.
Налаштування параметрів конфіденційності – ще одна ефективна тактика. Знайдіть час, щоб обмежити кількість і тип даних, якими ви ділитеся в соціальних мережах, на сайтах електронної комерції та на інших платформах. Ви можете переглянути та обмежити дозволи програми, увімкнути двофакторну автентифікацію для облікових записів і в багатьох випадках відмовитися від цільової реклами.
Коли йдеться про соціальні медіа та онлайн-акаунти, уникайте зв’язування платформ між собою таким чином, щоб ваші дані піддавалися більш широкому нагляду. Тримайте служби ізольованими замість надання дозволів. Двічі подумайте, перш ніж підключати Facebook до Instagram або об’єднувати контакти.
Невпинний збір даних великими технологіями та алгоритми, що працюють без нагляду, загрожують конфіденційності та свободі слова. Люди повинні навчатися, зводити до мінімуму обмін даними та використовувати інструменти конфіденційності, щоб отримати більший контроль над своїми цифровими правами у власні руки.