ТВ-бокси були, мабуть, одним із найкорисніших винаходів в історії. Ці пристрої, які стали помітними особливо в перші роки, коли вперше з’явилися смарт-телевізори, здобули славу завдяки тому, що зробили всі моделі телевізорів, старі чи нові, розумнішими. Крім того, в той час кожен бренд мав власну операційну систему, і лише пристрої преміум-класу мали апаратне забезпечення, яке задовольняло користувачів. Це збільшило популярність виробників ТВ-боксів, таких як Xiaomi. Однак, схоже, ті часи залишилися позаду. Продажі ТВ-боксів у Китаї впали на 28%, а Xiaomi навіть втратила свої лідерські позиції. Пропонуємо вашій увазі подробиці…
Ринок ТВ-боксів для смарт-телебачення в Китаї скоротився на 28,7% у 1 кварталі 2023 року
Продажі приставок для Smart TV в Китаї знижуються. У першому півріччі 2023 року продажі впали на 28,7%. Власне, така ситуація зовсім не дивна. Як ми вже згадували вище, коли смарт-телевізори тільки стали популярними, на ринку панував “бардак”. Виробники випускали смарт-телевізори зі слабким апаратним забезпеченням, поганими інтерфейсами та порожніми магазинами додатків. Це змусило людей купувати смарт-телевізійні бокси разом з телевізорами. Однак, як ми завжди говоримо, технології стрімко розвиваються.
Розвиток технологій призвів до значного вдосконалення технологій смарт-телебачення, що, в свою чергу, призвело до зниження цін. Тому сьогодні більшість телевізорів на ринку мають характеристики, які є достатньо хорошими для більшості людей, за винятком деяких брендів, які виділяються своєю доступністю. Крім того, широке розповсюдження операційних систем, таких як WebOS та Android TV, усунуло проблеми, пов’язані з користувацькими інтерфейсами та магазинами додатків. Як наслідок, навіть на найбільших світових ринках, таких як Китай, почався серйозний спад.
Компанія RUNTO поділилася своїм новим щомісячним звітом про онлайн-продажі смарт ТВ-боксів у Китаї. Звіт показав, що за перші шість місяців 2023 року онлайн-продажі цих приставок досягли 929 000 одиниць. Це на 28,7% менше, ніж за аналогічний період минулого року. Загальна сума грошей, отриманих від цих продажів, склала 190 млн юанів ($26,5 млн), що на 31,7% менше, ніж торік. Середня ціна в Інтернеті за кожну коробку склала 209 юанів ($29). Звіт також показав, що до п’ятірки найпопулярніших брендів у Китаї за перше півріччя 2023 року увійшли:
- Tencent: 21.6%
- Xiaomi: 16.5%
- Semine: 13.0%
- Tmall Magic Box: 11.6%
- Dangbei: 9.9%
- Others: 27,4 %
Tencent наразі є провідним брендом, а частка ринку компанії становить 21,6%, що на 5,7% більше, ніж минулого року. На другому місці – Xiaomi з часткою 16,5%. Це на 3,8% менше, ніж минулого року. Незважаючи на це, Xiaomi належить майже 40% світового ринку продуктів вартістю від 200 до 499 юанів. Я, наприклад, вдома теж користуюся Xiaomi. Semine піднявся на третє місце, захопивши 13,0% ринку за рахунок продажу за низькими цінами. Tmall Magic Box опустився на четверте місце з 11,6% ринку. Dangbei також збільшив свою частку ринку до 9,9%, що на 3,2% більше, ніж минулого року.
Загальний обсяг продажів за всіма каналами впаде до рівня нижче 3,5 млн одиниць. Всього за вісім років китайський ринок смарт-боксів стрімко втратив 10 мільйонів одиниць з 14 мільйонів у 2016 році.