Нові мікроби дають надію на зменшення пластикових відходів

934 views
Нові мікроби дають надію на зменшення пластикових відходів

Пластикові відходи викликають дедалі більше занепокоєння в усьому світі, і дослідники наполегливо працювали над пошуком рішень цієї критичної проблеми. Нещодавно з’явилися потенційно багатообіцяючі новини в результаті дослідження, яке виявило мікроби, здатні розщеплювати пластик без використання високих температур. Ці мікроби були виявлені в полярних регіонах Арктики і швейцарських Альпах. Хоча це лише початок дослідження, ці висновки можуть мати значний вплив на те, як ми поводимося з промисловими пластиковими відходами на звалищах, які завдають величезної екологічної шкоди.

Деградація пластику під дією тепла далеко не вуглецево-нейтральна

Традиційний підхід до використання мікроорганізмів, що розкладають пластмасу, перешкоджає їх вимогам до високих температур. Однак мікроби, виявлені в цьому дослідженні, переписали правила, продемонструвавши свою чудову здатність перетравлювати пластик за низьких і помірних температур. Попередні спроби використання мікроорганізмів, що поїдають пластик, у промислових масштабах виявилися складними через потребу у дорогих процесах нагрівання, які були далекими від вуглецевої нейтральності. Проте нові бактерії та гриби, адаптовані до холоду, мають потенціал зробити революцію в галузі, забезпечивши ефективне та екологічно чисте рішення.

Серед різних протестованих мікроорганізмів два штами грибів, Neodevriesia та Lachnellula, виявилися неоспіваними героями розкладання пластику. Ці надзвичайні гриби продемонстрували здатність розщеплювати майже всі типи пластику, за винятком поліетилену (PE), який залишається серйозним викликом для сучасних методів. Тим не менш, їхній успіх у розкладанні біологічно розкладаних пластмас, таких як поліефір-поліуретан (PUR), і комерційно доступних сумішей полібутиленадипаттерефталату (PBAT) і полімолочної кислоти (PLA), дає значну надію на більш стійке майбутнє.

Дослідники вважають, що на здатність цих мікробів розщеплювати пластик, можливо, вплинула їхня природна адаптація до розщеплення кутину, захисного шару, який міститься в рослинах і схожий на пластикові полімери. Цей випадковий зв’язок між мікроорганізмами та рослинним полімерним кутином проклав шлях для їхніх ферментів, спрямованих на пластикові полімери, забезпечивши відправну точку для подальших досліджень та інновацій у поводженні з пластиковими відходами.

Хоча це відкриття лише вершина айсберга, воно означає важливу віху в наших пошуках боротьби із забрудненням пластиком. Подальші дослідження та розробки необхідні для оптимізації ефективності деградації пластику та розширення масштабів цих рішень для промислового застосування. Віддаючи пріоритет інноваційним підходам до поводження з пластиковими відходами, ми можемо уявити майбутнє, де забруднення пластиком стане пережитком минулого, зберігаючи здоров’я нашої планети для майбутніх поколінь.