Meta продовжує втрачати користувачів в Україні після початку повномасштабного вторгнення росії. За рік Facebook втратив 2,05 млн юзерів — його аудиторія наразі налічує 13,7 млн. Річне падіння Instagram склало 4,1 млн користувачів, і тепер його аудиторія складає 11,6 млн.
Ці втрати не включають користувачів з Донецької та Луганської областей, яких у Meta тепер неможливо таргетувати. Загальне охоплення рекламними інструментами Meta складає 19,6 млн. Такі дані дослідження української аудиторії Facebook та Instagram (січень 2023) від plusone social impact.
Спад соцмереж зафіксовано майже у всіх областях та обласних центрах, особливо у прифронтових зонах та тих, які постійно обстрілюють росіяни (Херсонська, Запорізька, Миколаївська області). Західні області та міста України також втрачають аудиторію, тож внутрішня міграція не вплинула на показники. На спад аудиторії могли, зокрема, вплинути постійні обстріли енергетичної інфраструктури, оскільки активність користувачів знизилася через відсутність стабільного доступу до інтернету.
Динаміка аудиторії у віковому розрізі показала, що втрата користувачів відбувається здебільшого у віковій групі 18-35 pоків. Натомість у групі 36+ втрата є меншою. Більше того, у Instagram зафіксовано у середньому приріст кількості користувачів по областях у вікових групах 46+, а у Facebook — у віковій групі 65+.
Серед українців 18-55 років понад 50% користуються Facebook. Також від 30% з цієї вікової групи використовують Facebook Messenger. Instagram випереджає Facebook серед користувачів до 31 року.
З початком повномасштабної війни росії проти України рекламна мережа Meta прибрала можливість таргетування на Донецьку та Луганську області (аналогічно до тимчасово окупованого Криму у 2014 році). У минулому дослідженні (за липень 2022 року) цей фактор був врахований у графіках Facebook та Instagram, тому у цьому дослідженні (за січень 2023) вже наведено динаміку за пів року.
Держстат не оновлював дані щодо чисельності населення по країні та окремих областях і містах від початку 2022 року. Тому деякі графіки, що стосуються динаміки проникнення соцмереж, були замінені на обчислення динаміки зміни числа користувачів Facebook та Instagram, без відношення до кількості населення.