Вчені відкривають історію вивержень вулканів на Місяці

707 views
місячні зразки
Відвідувач розглядає місячні зразки, привезені китайським зондом Chang'e-5, у Національному музеї Китаю в Пекіні

Дослідницька група з Китаю виявила геологічні докази принаймні чотирьох шарів потоків вулканічної лави, які затопили зону посадки місії дослідження Місяця Чан’е-5. Результати дослідження нещодавно були опубліковані в Journal of Geophysical.

місячні зразки
Відвідувач розглядає місячні зразки, привезені китайським зондом Chang’e-5, у Національному музеї Китаю в Пекіні

Наприкінці 2020 року китайська місія Chang’e-5 доставила на Землю загалом 1731 грам місячних зразків. Район посадки місії в північно-західному регіоні Океану штормів вважається одним з наймолодших базальтових утворень на місячній поверхні.

Вчені кажуть, що регіон багатий елементами, що виробляють тепло, такими як уран, торій і калій, які, як вважають, відповідають за підтримку тривалої вулканічної діяльності на Місяці.

«Тому вивчення товщини базальту та швидкості його виверження в зоні посадки Chang’e-5 ще більше покращить розуміння місячної вулканічної активності та історії внутрішньої теплової еволюції», — сказав Ду Цзюнь, який керував дослідницьким проектом. .

Щоб відповісти на ці питання, дослідники з NSSC та інших інститутів у Китаї оцінили товщину базальтів Маре в районі посадки Chang’e-5. Їхні результати показують, що в районі посадки відбулося щонайменше чотири магматичних виверження із середньою товщиною 230 метрів, 70 метрів, 4 метри та 36 метрів відповідно.

Крім того, дослідження також показує, що швидкість виверження базальтів Маре в районі посадки Чан’е-5 значно зросла приблизно 2 мільярди років тому.

«Очікується, що ці результати забезпечать нові обмеження для числової моделі, яка може пояснити тривалість і масштаб вулканічної діяльності на Місяці», — додав Ду.